سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسریع در روند ویلایی سازی با الحاق اراضی به ۴ شهر کشور

با الحاق ۵۰۰ هکتار اراضی به ۴ شهر کشور و افزایش یافتن حریم شهر‌ها باید منتظر توسعه افقی برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این شهر‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها  شاهد افزایش الحاق اراضی به شهرها در راستای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن هستیم که این اقدام خود می تواند زمینه ساز تقویت و اجرایی شدن هرچه بیشتر طرح نهضت ملی مسکن در کشور باشد.

پیش از این محدود شدن اراضی در کشور باعث شده بود که اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کندی و همچنین به صورت چند طبقه اجرا شود که با تصویب الحاق اراضی به شهرها شاهد اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن  به ویژه به صورت ویلایی و یک طبقه باشیم.

 الحاق اراضی یکی از اقدامات مهمی بود که در قالب طرح نهضت ملی مسکن که پیش از این با محدود شدن اراضی در شهرها ما شاهد کمبود اراضی در بسیاری از شهرها برای اجرای این طرح بودیم که با پیگیری  وزارت راه وشهرسازی و همچنین تصویب آن در شورای عالی شهرسازی حال باید شاهد تسریع در روند اجرای این طرح در کشور باشیم.

توسعه حریم شهرها یکی از مهم ترین برنامه های است که در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا هم در حال اجرا شدن است که این اقدام یکی از مهم ترین برنامه های است که زمینه ساز تقویت طرح ویلایی سازی در کشور که  مورد درخواست بسیاری از متقاضیان در کشور است.

امروز در شورای عالی شهرسازی و معماری  با الحاق به محدوده اراضی ۳۲۱ هکتار در راستای تأمین مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن موافقت کرده است.

بر مبنای این جلسات، شهر آران و بیدگل به مساحت ۱۴ هکتار، بهبهان با ۳۵ هکتار، همدان ۱۲۷ هکتار و پرند به مساحت ۱۴۵ هکتار تصویب شد که در مجموع ۳۲۱ هکتار الحاق صورت گرفت.

همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در قالب تصویب طرح جامع توسعه و عمران شهر میانه ضمن تأمین کلیه نیازهای اداره کل راه و شهرسازی استان مرتبط با تکالیف در حوزه حمایتی با الحاق بیش از ۱۸۰ هکتار اراضی مستعد با مالکیت غیر دولتی زمینه پاسخگویی به تقاضای بازار در قالب عرضه مسکن در قالب مدل خود مالکین را فراهم کرده است.

حال باید منتظر ماند و دید که با الحاق این راضی در این  ۴ شهر شاهد تسریع در روند ویلایی سازی و یک طبقه سازی در کشور خواهیم بود یا خیر؟ و آیا با اجرایی شدن این طرح  واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد یا خیر؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.