سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور یک مشاور روانشناسی در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی

مشاور روانشناسی به کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه شد.

دکتر حسن غرایاق زندی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و روانشناس ورزشی به عنوان مشاور روانشناسی به جمع کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه شد.

غرایاق زندی در مورد حضورش در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان گفت: قرار است بر روی جنبه‌های مختلف روانشناسی در این اردو‌ها کار کنیم که اولین کار ما آشنایی کشتی گیران با ابزار‌ها و مهارت‌های روانشناسی برای بالا بردن عملکرد ورزشی شان است.

وی تصریح کرد: بخش دیگر کار ما مشاوره روانشناسی است و در بخشی دیگر از کار سعی می‌کنیم به عنوان مربی مهارت‌های ذهنی آن چیزی که نیاز است برای بالا بردن عملکرد ورزشی کشتی گیران آموزش دهیم.

دکتر غرایاق زندی در مورد تأثیر روانشناس ورزشی در اردو‌های تیم‌های ملی گفت: یک کشتی گیر باید از جنبه‌های مختلف مهارتی، جسمانی، تکنیکی و همچنین از نظر حیطه روانشناختی خود را قوی کند، چراکه معتقدیم در مسابقات بزرگ آمادگی جسمانی کشتی گیران مطرح تقریبا مانند هم است و وقتی امتیازات را نگاه می‌کنید می‌بینید که کشتی گیران با اختلاف کمی برنده یا بازنده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملکرد آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند، داشتن مهارت‌های ذهنی بهتر است که می‌تواند از بعد روانشناختی عملکرد خوب را نصیب آن‌ها بکند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.