سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی هزار و ۴۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در قزوین

رئیس اتاق اصناف قزوین گفت: هزار و ۴۰۰  واحد صنفی بدون پروانه کسب در قزوین از سوی بازرسان این اتاق در قالب اجرای طرح ساماندهی واحد‌های صنفی شناسایی شد.

علی عسگری رئیس اتاق اصناف قزوین گفت: ۲۵ هزار واحد صنفی در قزوین به فعالیت می‌پردازند که حدود سه تا چهار هزار مورد از آن‌ها فاقد پروانه کسب هستند.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی واحد‌های صنفی و شناسایی اصناف بدون پروانه کسب در قزوین کلید خورده است، افزود: براین اساس واحد‌های مورد نظر شناسایی و در فرایند صدور پروانه کسب قرار می‌گیرند تا امکان نظارت بهتر اتاق اصناف بر آن‌ها فراهم شود.

این مسوول حوزه اصناف گفت: اتاق اصناف براساس وظایف ذاتی خود برای پیشگیری از مواردی نظیر گران فروشی، کم فروشی و احتکار، ارایه محصولات فاقد استاندارد و کالا‌های خارجی غیرمجاز از طریق بازرسی از واحد‌های صنفی فعالیت می‌کند.

عسگری در ادامه با اشاره آماده سازی سامانه هوشمند اصناف که در ابتدای تیرماه به مناسبت روز ملی اصناف رونمایی می‌شود، گفت:این سامانه قابلیت ثبت شکایات مردمی را به شکل برخط دارد که این مهم پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی از سوی اتاق اصناف را تسریع و بهبود می‌بخشد.  

وی اضافه کرد: در این سامانه نرخ انواع کالا‌ها به ویژه اقلام اساسی بروز مشخص است و شهروندان می‌توانند آن‌ها را پیش از خرید اجناس مشاهده کنند.

عسگری همچنین اظهار کرد: با کمک اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اتاق اصناف قزوین برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت مجوز ایجاد و راه اندازی آموزشگاه آزاد مهارتی در زمینه آموزش به اصناف شد.

وی با اشاره به ضرورت برخورداری از پروانه فنی فعالیت از سوی برخی اصناف همچون مکانیکی ها، گفت: آموزش‌های مربوطه با تاییدیه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از این پس از طریق اتاق اصناف قزوین برگزار می‌شود.

 

 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.