سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوتیوب استوری را حذف می‌کند

استوری‌های یوتیوب از ۲۶ ژوئن حذف می‌شوند، زیرا این شرکت قصد دارد بر روی ویدئوهای کوتاه تمرکز کند.

یوتیوب امروز اعلام کرد که قابلیت استوری این شبکه اجتماعی در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ حذف می‌شود، زیرا این شرکت قصد دارد علاوه بر محتوای طولانی مدت خود، روی سایر زمینه‌ها مانند ویدئوی کوتاه، پست‌های انجمن و ویدیو‌های زنده تمرکز کند. YouTube اعلام کرد که سازندگان از طریق کانال‌های مختلف، مانند پست‌های تالار گفتمان، پیام‌های درون‌برنامه، یادآوری‌ها در استودیوی YouTube و موارد دیگر از خاموش شدن این ویژگی آگاه خواهند شد.

استوری که تقریباً در هر برنامه اجتماعی وجود داشت، پس از ظهور TikTok قدرت خود را از دست داد. این روزها، سرویس‌ها از فرمت ویدیویی عمودی کوتاه‌مدت که توسط TikTok رایج شده است، به جای قالب‌های زودگذرتر و غیررسمی استوری استفاده می‌کنند.

یوتیوب نیز در کنار گذاشتن Stories تنها نیست. نتفلیکس در سال‌های گذشته یک ویژگی شبیه به استوری به نام «اضافی» را در اپلیکیشن موبایل خود آزمایش کرده بود که در آن فیلم‌ها و عکس‌های نمایش‌های محبوب را به اشتراک می‌گذاشت. اما بعداً به استقبال ویدیو‌های عمودی رفت. LinkedIn همچنین ویژگی Stories خود را در سال ۲۰۲۱ کنار گذاشت.

یوتیوب برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، YouTube به طور رسمی Stories را برای سازندگان با بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک عرضه کرد. این شرکت در آن زمان پیشنهاد کرده بود که سازندگان می‌توانند از داستان‌ها برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنند.

این ویژگی به‌خصوص با توجه به موفقیت سایر ابزار‌های تعامل مانند پست‌های انجمن، که به سازندگان اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های سریع را به اشتراک بگذارند، محتوای خود را تبلیغ کنند یا با طرفداران مکالمه داشته باشند، محدود شد. در واقع، یوتیوب اساساً اعتراف می‌کند که استوری‌ها کار نمی‌کردند، و در اطلاعیه امروز اشاره کرد که در میان سازندگانی که از پست‌های استوری و انجمن استفاده می‌کردند، دومی «کامنت‌ها و لایک‌های بیشتری» نسبت به استوری‌ها داشت. دسترسی به پست‌های انجمن اخیراً به مجموعه گسترده‌تری از سازندگان گسترش یافته است، زیرا YouTube نیاز به اشتراک بیش از ۵۰۰ مشترک را حذف کرده است.

علاوه بر این، سازندگان تلاش‌های خود را در قالب ویدیوی کوتاه به YouTube Shorts تغییر داده‌اند. این شرکت خاطرنشان کرد که این قالب نسبت به استوری موفق‌تر بوده است، زیرا سازندگانی که از هر دو استفاده می‌کردند، به‌طور متوسط، «مشترک‌های بسیار بیشتری» در Shorts نسبت به Stories داشتند.

منبع:techcrunch

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.