سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه روند انتقال همکاران افغانستانی ایالات متحده به آمریکا

هماهنگ کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت تلاش‌ها برای انتقال متحدین افغانستانی به آمریکا ادامه دارد.

جان کربی هماهنگ‌کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا متحدان افغانستانی خود را از افغانستان خارج کنیم این یک تعهدی است که آن را جدی می گیریم.

وی افزود روند انتقال متوقف نشده و قرار نیست که متوقف شود بلکه تاکنون بیش از 100 هزار افغانستانی به آمریکا منتقل شده‌اند.

روند خروج نیروهای غربی از افغانستان که در 30 جولای 2021 با هرج و مرج بسیار آغاز شد و آخرین نظامی آمریکایی نیز در 30 آگوست همان سال افغانستان را ترک کرد.

بر اثر گزارش‌ها روند خروج نیروهای غربی از افغانستان که در 30 جولای 2021 با هرج و مرج بسیار آغاز شد و در جریان عملیات تخلیه نظامی از افغانستان بیش از 125 هزار شهروند افغانستانی نیز خارج شدند که نزدیک به 90 هزار نفر آنها به آمریکا منتقل شدند.

بیشتر افغانستانی هایی که به آمریکا انتقال یافتند بر اساس ویزای موقت بشردوستانه، اقامت دوساله و اجازهٔ کار دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر،‌ افغانستانی هایی که در چارچوب برنامه اقامت موقت بشردوستانه پذیرفته شده‌اند، تنها از طریق سیستم پناهندگی و یا ویزای خاص مهاجرت (SIV) می‌توانند به اقامت آمریکا دست یابند‌ اما این دو روند به کندی رخ می دهد.

پیش از این منابع خبری از جمله واشنگتن پست در گزارش هایی از بی خانمانی، بلاتکلیفی این افراد در اردوگاه ها و کمپ ها، اخراج همکاران افغانستانی و یا عدم تمدید ویزای بشر دوستانه این افراد خبر داده بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.