سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور هشدار زرد هواشناسی، گرد و خاک و صاعقه در راه لرستان

اداره کل هواشناسی لرستان با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اعلام کرد: نفوذ گرد و خاک و حاکمیت شرایط ناپایدار با احتمال صاعقه و تندباد برای استان پیش بینی می‌شود.

 در اطلاعیه آمده است: بعداز ظهر امروز با نفوذ گرد و خاک به اغلب نقاط استان، کاهش میدان دید افقی، افت کیفیت و آلودگی هوا در انتظار شهروندان است.

هواشناسی لرستان با اشاره به پایداری این شرایط تا شنبه هفته آینده اعلام کرده است: استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران، عدم تردد و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

همچنین ورود سامانه دیگری با حاکمیت شرایط ناپایدار از بعدازظهر امروز نیز پیش بینی شده که ابرناکی، بارش پراکنده گا‌ها رگباری گاهی رعد و برق، احتمال رگبار تگرگ و صاعقه، وزش باد شدید و رخداد تندباد‌های لحظه‌ای از مخاطرات آن است.

با ورود این سامانه نیز مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، خطرسقوط اشیا، خسارت به برخی سازه‌های سبک مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی پیش بینی شده است.

بنابر اعلام هواشناسی لرستان این سامانه نیز شنبه از استان خارج می‌شود که تا این زمان پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم صعود به ارتفاعات استان با توجه به احتمال رخداد صاعقه، عدم چرای دام در نواحی کوهستانی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی توصیه می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.