سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیراندازی در ژاپن ۳ کشته برجای گذاشت

سه نفر از جمله دو افسر پلیس در تیراندازی و حمله با چاقو در مرکز ژاپن کشته شدند.

درجریان تیراندازی و چاقوکشی در استان نانکو واقع در مرکز ژاپن ۳ نفر از جمله دو افسر پلیس کشته و یک نفر مجروح شد و شخص مهاجم خود را در ساختمانی پنهان کرده است.

یک مقام پلیس شهر ناکانو به سی ان ان گفت که پلیس در اواخر بعدازظهر تماسی دریافت کرد و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مردی به یک زن حمله کرده و او را با چاقو زده است. هنگامی که مأموران به محل حادثه شتافتند، مرد با شلیک چهار نفر را مورد اصابت قرار داد و سپس از صحنه فرار کرد و خود را در ساختمانی پنهان نمود. این زن به بیمارستان منتقل شد و پس از آن مرگ او اعلام شد.

پس از این حادثه شهر ناکانو در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، از شهروندان خواست در خانه بمانند. خشونت با اسلحه در ژاپن بسیار نادر است. این کشور به دلیل قوانین بسیار سختگیرانه کنترل اسلحه، یکی از کمترین میزان جرایم اسلحه در جهان را دارد. در سال ۲۰۱۸، ژاپن، کشوری با ۱۲۵ میلیون نفر، تنها ۹ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم را گزارش کرد.

با این حال، تیراندازی پرسروصدای سل گذشته ژاپن همچنان در ذهن‌ها مانده است. شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور، در ماه ژوئیه در جریان یک سخنرانی مبارزاتی در نارا به ضرب گلوله کشته شد. قتل او موجی از شوک را در ژاپن و جامعه بین المللی ایجاد کرد. گرفتن اسلحه در ژاپن بسیار دشوار است و مظنون تیراندازی آبه از یک سلاح دست ساز استفاده کرده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
از ژاپنیای صلح پرست این چیزا بعیده