سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت بهره‌برداری از حدود ۲۰۰ طرح تکمیلی را در برنامه دارد

سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰۰ طرح تکمیلی طی چندماه آینده در وزارت بهداشت و درمان بهره‌برداری و به زنجیره خدمت اضافه می شود تا اهداف دولت سیزدهم در این حوزه‌ها محقق شود

سیدحمید جمال الدینی  در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح ساخت بیمارستان دوم شهر دامغان در استان سمنان به خبرنگاران افزود: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی از مجموعه تختهای بیمارستانی کشور در دولت سیزدهم اضافه شد و افزایش تختهای بیمارستانی متناسب با نیاز منطقه‌ای بوده است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور در دولت سیزدهم ایجاد و افزوده شد و نگاه به اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این تختها، یعنی بین سه تا چهار میلیارد تومان برای ایجاد و ۲ تا سه میلیارد تومان برای تجهیز هر تخت بیمارستانی، نشاندهنده رویکرد دولت سیزدهم نسبت به حوزه بهداشت و درمان است.

وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از درآمدهای دولت برای حوزه بهداشت و درمان مردم اختصاص یافته است، ابراز داشت: اجرای ریزبرنامه‌های حوزه های بهداشت، آموزش و پژوهش، مطابق با سه برنامه قانون هفتم توسعه در وزارت بهداشت و درمان مدنظر است تا دیدگاه مقام معظم رهبری بر مبنای پیشگیری پیش از درمان محقق شود.

سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نگاه اصلی دولت را در حوزه بهداشت و درمان اقدامات پیشگیرانه دانست که بر همین اساس، طرح های «پزشک خانواده» و «سلامت خانواده» مبنای برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است.

به گفته وی، توسعه تختهای بیمارستانی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت تا رسیدن به شاخص‌های استاندارد میسر شود.

جمال الدینی با اشاره به اینکه طبق برآوردها، ۱۱ درصد جمعیت کشور با دیابت و ۳۵ درصد با فشار خون بالا درگیر هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با برنامه ریزی ها و تلاش مضاعف، بیماری ها را کاهش دهیم تا مردم نیاز به بستری در بیمارستان نداشته باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.