سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق تولید محصولات کشاورزی گیلان با استفاده از دانش روز

استاندار گیلان گفت: باید به کیفیت محصولات کشاوری تولیده شده در استان بیشتر توجه شود.

دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای کشاورزی، گفت: برای تولید محصولات کشاورزی در گیلان که بیشتر آن‌ها راهبردی و صادرات محور است همه زحمت می‌کشند، اما برای دستیابی به نقطه مطلوب و ارتقا کیفیت محصولات تولیدی باید از دانش روز استفاده شود.

وی افزود: استفاده از دانش روز در بخش‌های مختلف کشاورزی گیلان موجب کسب امتیازاتی می‌شود که جایگاه استان را در شرایط مشابه و در مقایسه با دیگر استان‌ها، ارتقا خواهد داد.

استاندار گیلان گفت: با اشاره به مشاهده‌ی روش‌های نادرست برداشت چای بهاره در بازدید از باغ‌های چای، گفت: نه تنها در برداشت و تولید چای بلکه در خصوص دیگر محصولات کشاورزی راهبردی از جمله برنج و کیوی باید به کیفیت محصول توجه شود و حتما از دانش روز استفاده شود.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به جلوگیری از صادرات محصول کیوی در سال گذشته، افزود: امسال مشکلی در خصوص صادرات این محصول گیلان وجود ندارد و کیوی کاران باید به تولید محصول با کیفیت بیشتر توجه کنند.

وی از کاهش قیمت فعلی برنج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : کشاورزان برنجکار باید حمایت شوند تا انگیزه کشت و کار برنج را داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه و توسعه تمام بخش‌های کشاورری گیلان، گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعت تولید و زراعت چوب در استان ، باید شرایط رونق این صنعت در استان ارتقا یابد.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به هدفگذاری در فرآیند تولید مرغ ، از جوجه ریزی تا عرضه به بازار در گیلان برای جلوگیری از بروز مشکل، افزود : فرمانداران ، مدیران جهاد کشاورزی و تعزیرات پای کار باشند و نظارت‌ها مستمر انجام شود تا مردم دیگر نگران تامین مرغ باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از مرغ تولیدی استان به تهران قاچاق می‌شود ، اضافه کرد : باید بر مراحل جوجه ریزی و تعداد مرغ‌های تحویلی به کشتارگاه‌ها نظارت بیشتری شود تا مشکلی در تامین و عرضه مرغ در استان ایجاد نشود و در عین حال باید جلوی قاچاق مرغ از استان گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.