سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خنثی شدن حمله اوکراین به تاسیسات هسته‌ای روسیه

سرویس امنیتی روسیه از دستگیری دو شهروند اوکراینی خبر داد که به گفته آن‌ها قصد داشتند نیروگاه‌های هسته‌ای در این کشور را هدف قرار دهند.

سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: تروریست‌ها موفق شدند یک برج انتقال برق نیروگاه هسته‌ای لنینگراد را منفجر کنند و ۴ مین در برج انتقال برق نیروگاه کار بگذارند و بمب‌های دست‌ساز را زیر هفت برج انتقال برق جاسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، ۲ اوکراینی و ۲ شهروند روسیه بازداشت شدند و نام یک فرد دیگر دارای شهروندی مضاعف روسیه و اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفت. در همین راستا وزرای دفاع روسیه و بلاروس سند استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس را امضا کردند.

سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اوکراین در ساعات اولیه چهارشنبه با استفاده از دو پهپاد به کرملین حمله کرد اما این دو پهپاد بر فراز کرملین ساقط شدند. به تازگی «نیویورک تایمز» گزارش داد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از سرویس‌های ویژه اوکراین پشت حمله پهپادی به کرملین قرار دارد.

این درحالی است که هم زمان دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد این کشور این حق را برای خود محفوظ می دارد که «هر زمان و هر کجا که صلاح بداند» به آن پاسخ دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
همه دنیا باید علیه اوکراین اعلام جنگ کنن چون اینا هیچ حد و مرزی حالیشون نیست و امنیت دنیا رو تهدید میکنن
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روسیه باید به آمریکا هشدار بده جلوی سگاشو بگیره والا کار به جاهای باریک میکشه
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
نوکرای و مزدورای آمریکا دارن خیلی پاشونو از گلیمشون درازتر میکنن