مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این مراسم گفت: عملیات اجرایی محور جدید کازرون-کنارتخته به طول ۲۲ کیلومتر به عنوان بخشی از محور شیراز-کازرون-بوشهر و محور کنارتخته-دالکی به طول ۱۰.۵ کیلومتر به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز-بوشهر آغاز شد.
خیرالله خادمی گفت: این محورها در تسهیل سفر میان ۲ استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت بسیار موثر هستند و با توجه به نبود کمربندی در شهر کازرون به عنوان کمربندی برای این شهر نقش مهمی در کاهش ترافیک در داخل شهر دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه اول این محور به طول ۲.۳ کیلومتر شامل تونل محرم و پرتالهای ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و امروز عملیات اجرایی راههای طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده آغاز شد.
خادمی حجم عملیات خاکی این محور را بیش از ۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: ۹۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ۳۵ هزار متر مکعب بتن، ۹۳ هزار تن آسفالت و ۵۸۰ تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز-کازرون-بوشهر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته-دالکی به طول۱۰.۵ کیلومتر خبر داد و گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استانهای فارس و بوشهر است و تکمیل شدن آن علاوه بر کوتاه شدن۱۰ کیلومتر از مسیر دسترسی این استانها افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.
خادمی گفت: محور کنارتخته-دالکی ۲۱ کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده است و امروز عملیات اجرایی ۲ دستگاه تونل به طولهای ۵۲۸ و ۷۰ متر، یک دستگاه پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر و چهار کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل دو دستگاه پل به طولهای ۱۷۰ و ۱۳۲ متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه آغاز شد.
او در خصوص حجم عملیات اجرایی در پروژه توضیح داد و گفت: به منظور ساخت این بخش از مسیر یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس صورت میگیرد و ۵۴ هزار متر مکعب بتن، ۴۵ هزار تن آسفالت و ۳ هزار و ۱۰۰ تن آرماتور در آن بکار میرود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این ۲ پروژه را بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.