سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت ۲۶۰ شهید گیلانی حماسه فتح خرمشهر

مراسم گرامیداشت ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات غرورآفرین بیت المقدس امروز در رشت برگزار شد.

یادواره ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر و ۴ فرمانده شهید گیلانی این عملیات؛ داوود حق وردیان، علیرضا ناصحی، رضا دانا و حمید احمدیان امروز در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مدنی، از روحانیان گیلان در این مراسم گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس باشکوه‌ترین میراث انقلاب ماست و انتقال و ترویج مفاهیم ایثار و شهادت با برگزاری یادواره‌ها کمترین تکلیف و ادای دین همه آحاد ملت به ویژه مسئولان فرهنگی، نسبت به شهدا است.

او با بیان اینکه ملتی که شهادت، ایثار و از خودگذشتگی دارد، شکست ندارد و به انزوا کشیده نمی‌شود، افزود: وصیت شهدا ولایتمداری و حفظ ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفت بوده است.

سخنران مراسم گرامیداشت شهدای گیلانی عملیات بیت المقدس تصریح کرد: دشمنان اکنون برای از بین بردن غیرت اسلامی و تعصبات ملی، نهاد خانواده را نشانه گرفته و تربیت نسلی بی هویت را برنامه ریزی کرده اند که این نیازمند هوشمندی همه مسئولان، اختصاص بودجه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های درست و تأثیرگزار با خروجی مثبت است.

به گفته حجت الاسلام مدنی، بصیرت افزایی توأم با صبر و استقامت، زهد و تقوا، وحدت و دوری از تفرقه برای حفظ پرچم و کشور از خواسته‌های شهدا، خانواده‌های آنان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که باید با ترویج اخلاق، سیره شهدا و برگزاری برنامه‌های مذهبی و معرفتی به آن توجه اساسی شود.

نوحه خوانی و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این یادواره بود و در پایان این مراسم هم شرکت کنندگان مزار شهدا را گلباران و با آرمان‌های شهیدان تجدیدمیثاق کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.