سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه مصمم به گسترش روابط با آفریقاست

سفیر روسیه در آمریکا بر تعهد کشورش برای تقویت مشارکت استراتژیک با قاره آفریقا خبر داد.

از کشور‌های غربی تا چین و روسیه همه به دنبال گسترش روابط خود با قاره آفریقا هستند. چین که سال هاست اقدام به سرمایه گذاری‌ در این قاره کرده است به طوری که هم اینک بیش از یک میلیون چینی در قاره سیاه مشغول کار بر روی پروژه‌های زیرساختی پکن برای کشورها آفریقایی هستند. روسیه نیز برای یافتن شرکای تجاری و اقتصادی در قاره آفریقا، اکنون در حال تعمیق روابط خود با بسیاری از کشور‌های این منطقه است. حتی اوکراین هم اقدام به اعزام وزیر خارجه خود به قاره آفریقا به منظور کسب حمایت کشور‌های در حال توسعه این منطقه کرده است. 

به گزارش تل تریدر، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا امروز (چهارشنبه) بر تعهد کشورش برای تقویت مشارکت استراتژیک با کشور‌های آفریقایی خبر داد.  او با تاکید بر گسترش مناسبات تجاری و سیاسی با قاره آفریقا خاطر نشان کرد: قاره آفریقا این پتانسیل را دارد که به یکی از رهبران نظم جهان چند قطبی در حال ظهور تبدیل شود. 

این مقام بلندپایه روسی تاکید کرد: مسکو مصمم است با دوستان آفریقایی خود شراکت راهبردی ایجاد کند. ما به دنبال تقویت روابط عادلانه و بهبود سازوکار روابط اقتصادی دوجانبه سودمند میان طرفین هستیم. 

گرچه در تقسیم بندی استراتژیک آمریکا، قاره آفریقا جایگاهی ندارد، اما پس از گسترش نفوذ چین در این قاره، طی سال‌های اخیر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با سفر به کشور‌های مختلف آفریقایی به دنبال گسترش نفوذ خود بوده اند.

برچسب ها: روسیه ، چین ، قاره آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.