سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهلت سه ماهه برای استفاده کارفرمایان از طرح بخشودگی جرائم تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از مهلت سه ماهه برای استفاده کارفرمایان از طرح بخشودگی جرائم تامین اجتماعی خبر داد.

اسکندر کاکایی، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز (سوم خرداد) برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "رشد تولید و مهار تورم"، گفت : سازمان تامین اجتماعی در کنار حمایت از بیمه شدگان خود و با هدف حمایت از کارفرمایان و رشد تولید، قانون بخشودگی جرائم سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار داد.

وی مهلت استفاده از طرح بخشودگی جرائم را از ۳۱ اردیبهشت تا پایان ۳۱ مرداد ماه اعلام کرد و ادامه داد: همه کارفرمایان در بخش‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه متقاضیان برای استفاده از این فرصت باید ابتدا از طریق سامانه es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کرده و تامین اجتماعی پس از بررسی درخواست نتیجه آن را از طریق همان سامانه به اطلاع کارفرما خواهد رساند. بعد از اعلام نتیجه کارفرما ۱۰ روز مهلت دارد با مراجعه به شعب تامین اجتماعی بدهی خود را به صورت یکجا و یا به صورت اقساط پرداخت کند.

کاکایی تاکید کرد: امکان اقساطی کردن مطالبات طی ۱۲ تا ۳۶ ماه فراهم خواهد بود، اما این امر دو شرط دارد، اول اینکه با مبنا قراردادن آخرین لیست ارسالی حق بیمه کارفرما در سال ۱۴۰۱، وی باید اشتغال کارگاه خود را افزایش دهد و یا حداقل آن را حفظ کند. چ، از سوی دیگر در مدتی که اقساط را می‌پردازد باید حق بیمه و لیست بیمه شده‌ها را به صورت کامل به تامین اجتماعی ارائه کند، در غیر اینصورت جرائم وی بر خواهد گشت.

وی با اشاره به پنج سطحی که برای تقسیط بدهی کارفرمایان در نظر گرفته شده، خاطرنشان شد: برای اقساط ۱۲ ماهه بخشودگی ۱۰۰ درصدی، برای اقساط ۱۸ ماهه بخشودگی ۸۵ درصدی، برای اقساط ۲۴ ماهه بخشودگی ۷۵ درصدی، برای اقساط ۳۰ ماهه بخشودگی ۶۰ درصدی و برای اقساط ۳۶ ماهه بخشودگی ۵۰ درصدی جرایم کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه این نکته را هم یادآور شد که این طرح بخشودگی تنها برای کارگاه‌های کوچک و متوسط با اشتغال کمتر از ۱۰۰ نفر است.

کاکایی با بیان اینکه این طرح فقط شامل کارگاه‌های فعال بوده و کارگاه‌های راکد و ورشکسته مشمول آن نیستند، تاکید کرد: در استان کرمانشاه مجموع بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی ۳۵۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن بخشیده خواهد شد.

وی سپس اشاره‌ای به پوشش ۳۹ درصدی بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه داشت و با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع ۷۸۱ هزار نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی از ۲۵۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به ۲۶۱ هزار نفر در پایان سال گذشته رسید و افزایش چهار هزار نفری را شاهد بودیم که البته حدود سه هزار نفر از این تعداد بیمه شدگان کارگاه‌ها هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی اظهار کرد: تعداد مستمری بگیران نیز در همین مدت از ۷۶ هزار نفر به ۸۲ هزار نفر رسیده است.

کاکایی با بیان اینکه سال گذشته میانگین پرداختی ماهیانه به مستمری بگیران در استان ۳۹۰ میلیارد تومان بود که با افزایش مستمری امسال به رقم ۵۳۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: خوشبختانه تمام حقوق و معوقات بازنشستگان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ پرداخت شده و هیچ بدهی نداریم.

وی تعداد افرادی که در استان از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند را نیز ۳۶۰۰ نفر اعلام کرد که میزان پرداختی به آن‌ها ۱.۷ میلیارد تومان در ماه است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در پایان اعلام آمادگی کرد با استناد به سوابق بیمه و لیست بیمه کارگاه‌ها، صحت سنجی ایجاد اشتغال در استان را انجام دهد تا از هدررفت منابع و تسهیلاتی که برای اشتغالزایی پرداخت می‌شود، جلوگیری شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.