سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری زباله از منطقه سی دشت رودبار

جشنواره توت فرنگی رودبار بهانه‌ای برای پاکسازی زباله در منطقه سی دشت این شهرستان شد.

علی فرهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: در آستانه برگزاری جشنواره توت فرنگی که تقریبا همه ساله در منطقه سی دشت برگزار می‌شود، مردم طبیعت دوست این منطقه در اقدامی خودجوش، طبیعت این منطقه را از زباله پاکسازی کردند.

او افزود: منطقه سی دشت جزء منطقه حفاظت شده سیاهرود و چسبیده به جنگل‌های هیرکانی ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث جهانی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار تصریح کرد: این اداره در نظر دارد تا برای حفاظت هر چه بهتر از این میراث باارزش، یک پاسگاه محیط بانی در این محدوده استقرار دهد که مقدمات کار برای این مهم فراهم شده و با توجه به داشتن اعتبار لازم عملیات ساخت این پاسگاه شروع خواهد شد.

به گفته فرهی، رودبار پهناورترین شهرستان استان گیلان است که به سبب ویژگی‌های منحصر به فرد خود، تقریبا نیمی از پهنه آن را مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و آثار طبیعی ملی فرا گرفته‌اند.
 
هفتمین جشنواره شکرانه برداشت توت فرنگی امروز همزمان با فرا رسیدن حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و عملیات غرورآفرین بیت المقدس، به همراه اجرای برنامه‌های متنوع بومی و سنتی در روستای سی دشت شهرستان رودبار از ساعت ۱۴ الی ۱۷ برگزار می‌شود.

سی دشت بخش رحمت آباد و بلوکات از توابع شهرستان رودبار در استان گیلان است و حدودا ۳۰ کیلومتر با رستم آباد فاصله دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.