سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی:

بیش از ۱۶۰ محصول در کشور بیمه شده است

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: بیش از ۱۶۰ محصول در کشور زیر پوشش این صندوق قرار دارد و بیمه اجباری دام و طیور بنا به مصوبه مجلس شورای اسلامی از جمله آنهاست.

علیرضا آل‌امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در سفر به استان زنجان و بازدید از مزارع و باغ‌های خسارت دیده ابهر و خرمدره در اثر سرمازدگی گفت: ایران از نظر بیمه محصولات کشاورزی رتبه دوم جهانی را به خود اختصاص داده است و این صندوق در زمینه‌های مختلف کشاورزان را بیمه و حمایت می‌کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: بیشترین غرامت پرداخت شده مرتبط به حوزه‌های محصولات زراعی و باغی است.

آل‌امین با تاکید بر اینکه به دنبال ساده‌سازی مفاهیم بیمه بوده‌ایم، افزود: درصدد هستیم تا از طرق مختلف از جمله آموزش و ترویج، بسیج مهندسین کشاورزی، مقامات محلی، استانی و چهره‌های شناخته شده در استان‌ها، کشاورزان را به سمت بیمه کشاورزی سوق دهیم.

وی بر ضرورت ترغیب کشاورزان برای بیمه محصولات تاکید کرد و گفت: خسارت سرمازدگی محصولات به کشاورزان دارای بیمه پرداخت می شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در جریان سفر ۲ روزه خود به زنجان در بدو ورود به این استان با حضور در شهرستان های ابهر و خرمدره از مزارع و باغ ها که هفته گذشته دچار سرما زدگی شدند، بازدید کرد.

 

بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان براساس برآورد اولیه، میزان خسارت سرمازدگی مزارع گندم به طور میانگین ۳۰ درصد و باغ های انگور نیز به طور میانگین ۶۰ درصد است.

 

آل‌امین همچنین از مجتمع کشت و صنعت خرمدره بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های تولیدی این مجتمع قرار گرفت. این شرکت در محدوده ای به وسعت هزار و ۲۶۲ هکتار دارای سه واحد عملیاتی در شهرستان خرمدره، ابهر و طارم است. این مجموعه در زمان حاضر بزرگترین تولید کننده شیر خام و انواع محصولات کشاورزی و باغی در غرب کشور است و ۲۷۰ نفر به طور مستقیم در آن اشتغال دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.