سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت در گلستان

نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت به میزبانی پارک ملی گلستان آغاز به کار کرد.

سید محمود قاسم پوری دبیر این همایش گفت: ۱٠۱ مقاله در ۶ محور اصلی به دبیرخانه رسید که ۷۹ مقاله پذیرش شد و ۲٠ مقاله در سه روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

سید محمود قاسم پوری افزود: دو سخنرانی نیز از سوی "سباستین اشمیت" بنیانگذار و مدیر عامل FINC آلمان و نیز "اهانی" نائب رئیس کمیسیون جهانی مناطق حفاظت شده IUCN درباره اهمیت ذخیره گاه‌های زیست کره به صورت برخط انجام می‌شود.

دکتر اکبری، معاون زیست طبیعی محیط زیست کشور در افتتاحیه این همایش گفت: حفاظت سنتی دیگر پاسخگو نیست و نمی‌توانیم به صورت سنتی، طبیعت کشور را حفظ کنیم و حفاظت طبیعت نیازمند فکر و عمل است.

وی ادامه داد: باید این هنر را داشته باشیم تا تنوع زیستی را اقتصادی و بخشی از بار حفاظت را به جوامع محلی واگذار کنیم و به سوی حفاظت مشارکتی پیش برویم.

آقای اکبری ادامه داد: قاچاق حیات وحش، بیماری ها، شکار، برداشت غیر مجاز، جزیره‌ای شدن زیست گاه‌ها با منابع ناکافی قابل رفع و رجوع نیست.

او  اضافه کرد: مهمترین مشکل در راستای اقتصادی کردن حفاظت و مشارکت، نبود قوانین و مقررات قانونی در موضوع حفاظت مشارکتی است.

معاون زیست طبیعی محیط زیست کشور تاکید کرد: باید در اکوتوریسم، بهره برداری پایدار از محیط زیست، حفاظت مشارکتی را نهادینه کنیم.

دکتر اکبری گفت: جامعه دانشگاهی در هدایت صحیح افکار عمومی درباره اقتصادی نمودن حفاظت و مشارکت مردم نقش ایفا کند.

او افزود: دستاورد‌های علمی دانشگاهی با سرعت به سوی اجرا هدایت شود.

منبع:صدا و سیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.