سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال خطوط یک و ۶ شبکه مترو پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران – مشهد

ایستگاه شهرری جنوبی‌ترین ایستگاه بخش توسعه جنوبی خط ۶ به شمار می‌آید.

در جلسه‌ای که با حضور علی قارداشی معاون فنی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران و سایر مدیران و دست اندرکاران طرح "ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری" انجام شد، مباحث مربوط به فرآیند تبادل مسافر بین سیستم‌های حمل و نقل درون شهری، برون شهری و حوم ها در ایستگاه شهر ری تهران مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در توضیح طرح مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری گفت: طبق این طرح، ایستگاه شهرری که یک ایستگاه تقاطعی بین خطوط یک و ۶ شبکه مترو پایتخت محسوب شده و جنوبی ترین ایستگاه بخش توسعه جنوبی خط ۶ به شمار می‌آید، ضمن برقراری ارتباط ساز‌های با خط راه آهن سریع السیر تهران – مشهد که در دست ساخت بوده و همچنین خط حوم‌های راه آهن تهران – گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن صورت می‌پذیرد.

نظام بهره برداری طرح، اجرای یکپارچه ایستگاه‌های مترو و راه آهن، فرصت‌های سرمایهگذاری در قالب طرح TOD و ساماندهی اراضی شهری پیرامون مجموعه ایستگاهی ری و در نهایت ایجاد سایر مود‌های حمل و نقل همگانی (تاکسی و اتوبوس) در مجاورت این مجموعه، از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه هماهنگی مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران بود.

در این طرح شهرداری منطقه ۲۰ مسئولیت موارد مربوط به طرح TOD و ایجاد فضا‌هایی برای استقرار سایر مود‌های حمل و نقلی در کنار مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری را برعهده دارد.

گفتنی است پیش از این در میدان راه آهن، خط ۳ متروی پایتخت با ایستگاه مسافرگیری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران تلاقی پیدا کرده و تبادل مسافر در آن هم اکنون انجام می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.