سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ بیکاری در استان قریب بر ۱۲.۳ درصد است

معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: ۲۶ هزار و ۵۶ نفر شاغل جدید در سامانه رصد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اداره کار ثبت شد.

سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۵۸۹ تعهد اشتغالزایی در استان همدان درسال ۱۴۰۱ بود، گفت: ۲۶ هزار و ۵۶ نفر در سامانه رصد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اداره کار ثبت شده است.

او با بیان اینکه قریب بر ۱۱۰ درصد تحقق عملکرد اشتغال در استان همدان صورت گرفته است؛ افزود: آنچه در سامانه رصد ثبت می‌شود توسط کمیته بازرسی وزارت کار، هیأت نظارت اشتغال استان و شهرستان و یک بخش خصوصی که با اداره کار قرارداد و تفاهمنامه دارند، راستی آزمایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان همدان تأکید کرد: این راستی آزمایی مشاغل به گونه‌ای است که تمام مشاغلی که در این سامانه به صورت شغل ثبت شده، با آن‌ها به شکل تصادفی تماس حاصل می‌شود و سوال می‌شود که اسم شما در این سامانه ثبت شده است، آیا ایجاد اشتغال برای شما صورت گرفته است یا خیر.

حسینی تصریح کرد: این راستی آزمایی در ۴ بخش و ۴و احد مختلف انجام می‌شود که خوشبختانه در بهمن ماه ۱۴۰۱ طبق آمار ارائه شده ۸۷ درصد مشاغلی که ثبت شده بود، مورد صحت سنجی و تأیید قرار گرفته است.

این مسئول با تأکید بر اینکه این آمار مورد استناد، پیگیری و استعلام توسط مراجع ذیرربط خواهد بود، گفت: برای ایجاد اشتغال باید تلاش مضاعف صورت بگیرد؛ چراکه عمده بیکاری ما در جامعه تحصیل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان همدان با بیان اینکه طبق تلاش‌ها و برنامه ریزی ها، امیدواریم در سال جدید شاهد تحقق ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در حوزه جامعه تحصیلکرده باشیم، افزود: نرخ بیکاری در استان قریب بر ۱۲.۳ درصد است که بیشترین آمار بیکاری با توجه به فراوانی جمعیت در مرکز استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.