سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موتورخانه‌های کشور هوشمندانه رصد می‌شوند

نخستین اتاق کنترل و مونتورینگ موتور خانه‌های حرارت مرکزی کشور در ساری طراحی و معرفی شد.

علوی رئیس اجرای طرح بهینه سازی شرکت ملی گاز ایران در مراسم معرفی نخسیتن اتاق کنترل موتور خانه‌های حرارت مرکزی کشور در ساری گفت: شرکت ملی گاز ایران در صدد است بهینه سازی مصرف گاز را با بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و فناورانه در سطح کشور گسترش دهد.

او بر الزام بهره گیری از چنین سیستم‌هایی در استان‌ها تاکید کرد و افزود: ایجاد شرایطی که سبب هدر رفت کمتر انرژی شود جزو برنامه‌هایی است که امسال اجرا و پیاده‌سازی می‌شود.

علوی ادامه داد: بهینه سازی موتور خانه‌ها با استفاده از هوشمند سازی مصرف، تنظیم مشعل و عایق کاری از جمله برنامه‌هایی است که شیوه نامه آن آماده شده است و به زودی به استان‌های ابلاغ خواهیم کرد.

۲۵ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارند که پارسال ۲۴۲ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند.

کاهش۳۲ درصد مصرف گاز
قاسمی مدیر عامل شرکت دانش بنیان که نخستین اتاق کنترل و مونتیورنیگ موتور خانه‌های حرارت مرکزی کشور را طراحی کرده است نیز گفت: سازمان ملی استاندارد این دستگاه را تایید کرده است.

او افزود: بکارگیری این اتاق کنترل که قابلیت تطبیق پذیری روی هر موتور خانه ای را دارد تا ۳۲ درصد مصرف گاز را در موتورخانه‌ها کاهش خواهد داد.

قاسمی ادامه داد:هر زمانی که بخواهیم تعدادی از موتورخانه‌ها را در پیک بحران مصرف گاز از مدار خارج یا کنترل کنیم این قابلیت در این سیستم وجود دارد.

مایلی رستمی مدیر عامل شرکت گاز مازندران نیز با بیان اینکه هوشمند سازی و بهینه سازی موتور خانه‌های قدیمی در ادارات، مدارس، آموزشگاه و برخی متقاضیان منازل مسکونی زمستان پارسال اجرایی شده بود، گفت: مدیریت مصرف گاز، صرفه جویی مشترکان و اقدامات فناورانه سبب شد زمستان پارسال قطع گاز را در استان نداشته باشیم.

او افزود: ۶۰ میلیارد ریال پارسال برای بهینه سازی ۷۰۰ موتور خانه استان هزینه شده است و با بهره گیری سیستم هوشمند مانیتورینگ، میزان هدررفت انرژی گاز در موتورخانه‌های حرارت مرکزی بیشتر کاهش خواهد یافت.

برچسب ها: مصرف گاز ، قطع گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.