سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح کلینیک روان‌درمانی با گفتمان زندگی عاقلانه در ملایر

مسئول امور بانوان فرمانداری ملایر افتتاح کلینیک نوروتراپی و روان‌درمانی با گفتمان زندگی عاقلانه را از برنامه‌های هفته جوانی جمعیت در ملایر برشمرد.

راضیه یونسی گفت: حمایت از زوج‌های نابارور، معرفی به مراکز درمانی و تأمین کمک هزینه‌های درمان و نشست با والدین دانش آموزان در راستای افزایش جمعیت در مدارس نیز از دیگر برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه همزمان با هفته جمعیت برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان در حال برگزاری است، مطرح کرد: با همکاری نهضت پیشرفت بانوان، حوزه علمیه و بانوان فعال فرهنگی برنامه‌های مختلفی در راستای جوانی جمعیت در حال اجرا است.

مسئول امور بانوان فرمانداری ملایر ادامه داد: امور بانوان شهرستان ملایر با همکاری نهاد‌ها و گروه‌های مردمی در راستای ترویج فرهنگ فرزندآوری و افزایش جمعیت برنامه‌های مختلفی را در سطح شهرستان برگزار می‌کند.

یونسی تبیین چهره به چهره با موضوع فرزندآوری در راستای جوانی جمعیت و تقدیر از مادران دارای سه فرزند یا بیشتر را از جمله اقدامات برنامه ریزی شده در راستای فرزند آوری و جوانی جمعیت در ملایر برشمرد.

او ادامه داد: ادارات سطح شهرستان نیز موظف شدند در راستای جوانی جمعیت، برنامه‌های فرهنگی و خلاقیتی با عنوان برنامه جمعیتی داشته باشند و گزارش‌ها و عملکرد خود را به فرمانداری ارسال کنند.

یونسی مطرح کرد: هماهنگی با صداوسیما برای مصاحبه با یکی از بانوان موفق دارای سه فرزند، غرس نهال در ادارات با عنوان نهال جوانی جمعیت، نشست‌های روشنگری و تبیین فرهنگ فرزند آوری در ادارات و نهاد‌ها و برگزاری جشنواره برادر و خواهری در پارک بانوان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

او از برگزاری کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج توسط مؤسسه «هادیان مسیر زندگی» در هفته ملی جوانی جمعیت ویژه دانشجویان در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه ملایر خبر داد و افزود: ستاد جوانی جمعیت شهرستان ملایر از «محمد مسلم وافی یزدی» برای برنامه‌ای در ملایر دعوت کرد که به علت تراکم برنامه‌های این استاد، قرار شد این برنامه در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

یونسی با اشاره به اقدامات فعالان حوزه جمعیتی شهرستان بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت در سطح شهرستان با استفاده از ظرفیت سازمان بهزیستی و اداره بهداشت و بسیج، آموزش مشاوران و مربیان برای تبیین و توجیه مردم نسبت به افزایش جمعیت و جلوگیری از سقط جنین و حمایت از خانواده‌های نیازمند از دیگر برنامه‌ها است.

او همچنین برگزاری برنامه نقاشی کودکان، برگزاری و اجرای تئاتر عروسکی برای کودکان و همایش بحران جمعیت در حوزه علمیه خواهران شهرستان با حضور یکی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه‌های هفته جمعیت در ملایر دانست.

یونسی تقدیر از مادران و نوزادان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، حضرت معصومه (س) در بیمارستان‌های سطح شهر و ترغیب مردم به فرزندآوری و رسانه‌ای کردن برنامه در سطح استان و شهرستان، تبیین و توجیه دانش آموزان نسبت به افزایش جمعیت در سطح مدارس دخترانه را از دیگر برنامه‌های فعالان حوزه جمعیتی شهرستان برشمرد.

او گفت: ترغیب والدین برای فرزندآوری، حمایت تغذیه‌ای از نوزادان بدسرپرست مانند شیرخشک، ترغیب زوج‌های جوان برای فرزندآوری به صورت چهره به چهره، حمایت از مادران نیازمند و تغذیه آن‌ها در دوران بارداری، حمایت از مادران بدسرپرست و تأمین هزینه‌های درمانی آن‌ها در دوران بارداری و حمایت از مادران نیازمند برای تهیه سیسمونی از دیگر اقداماتی است که فعالان حوزه جمعیتی شهرستان در راستای افزایش جمعیت انجام دادند.

 مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر خاطرنشان کرد: با همکاری هیأت اندیشه ورز چند سرگروه تشکیل شده که هر کدام از سرگروه‌ها حلقه‌های مردمی با گرو‌های بالای ۵۰ نفر دارند و به صورت ویژه با برگزاری نشست‌ها و جلساتی، جوانی جمعیت، ازدواج آسان و فرزندآوری و سبک زندگی اسلامی را تبیین و فرهنگسازی می‌کنند.

منبع:ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.