سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«گندم نشد سیب»؛ تخیل شاعرانه از پدیده‌ها و اشیا است

کتاب «گندم نشد سیب» حاوی شعر‌های فردی است که به‌گفته حمیدرضا شکارسری بیش و پیش از هر چیز از تخیلی تحسین‌برانگیز برخوردار است.

کتاب «گندم نشد سیب» سروده امیر فلاح از انتشارات سوره مهر سال گذشته این مجموعه شعر را در ۷۶ صفحه بازار کرده است. این اثر حاوی یک مجموعه شعر ایرانی است.

کتاب «گندم نشد سیب» حاوی شعرهای فردی است که به‌گفته «حمیدرضا شکارسری» در ابتدای کتاب حاضر، بیش و پیش از هر چیز از تخیلی تحسین‌برانگیز برخوردار است؛ تخیلی که می‌تواند شاعر را یاری کند تا از روزمره‌ترین سوژه‌ها و دم‌دست‌ترین اشیا و پدیده‌ها شعر را بیابد و استخراج کند. این مجموعه دارای محتواهایی شاعرانه نیز است.

امیر فلاح شاعر مجموعه «گندم نشد سیب»گفت: با ۲۰ سال سابقه سرودن شعر و بودن در فضای ادبیات تصمیم به چاپ اولین مجموعه شعر کرده ام ، در جایی شاعر تصمیم میگیرد مجموعه ای از خود به چاپ برساند تا خوانده شود و در فضای ادبی کشور نقد شود و همچنین بتواند برای مخاطبین شعر شناخته شود ، گاهی اوقات این مهم زودتر اتفاق می افتد و گاهی هم دیرتر اما در نهایت شاعر تصمیم میگیرد اثر خود را مکتوب و عرضه کند .

فلاح گفت: این کتاب شامل ۳۲ مجموعه شعر سپید است با موضوعاتی چون جنگ ، عاشقانه ، اجتماعی و ... که جناب اقای شکارسری با مقدمه ای درباره کتاب به شعرهای این مجموعه پرداخته است.

او می گوید: این مجموعه در ابتدا قرار بود شامل غزل ، شعرهای نیمایی و شعرهای سپید باشد اما در نهایت برای یک دست بودن کار تصمیم بر آن شد که فقط شعرهای سپید چاپ شود . نام کتاب هم  از بیتی که در یکی از غزل ها بوده (حالا چه فرقی می کند گندم نشد سیب باید شوم محکوم با هر اشتباهی) انتخاب شده است.

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب «گندم نشد سیب»:

«دستم را بگیر و آغوشم را بیهوده مگذار درخت بی پرنده درخت نیست.»

«گلدان‌ها را کنار پنجره چیده‌ام تُنگ را روی طاقچه دل‌خوشم به همین کمی روستا در اتاق»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.