سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی 

اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان گفت: شعر حکمت است و کسی که آن را درک کند قلبش از معرفت لبریز می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: ساخته دست انسان به مرور از بین می‌رود، اما چیزی خدایی شد جاودانه می‌ماند.
 
 قائم مقام معاون فرهنگی وزیر علوم هم گفت: مدح اهل بیت توسط شاعران مرسوم است و محفل شعر مقام معظم رهبری زبانزد است و به شعرا توجه می‌شود و شعر میراث دار تمدن ماست و روسای دانشگاه‌ها این نشست‌ها را برگزار کرده و همه دانشگاه‌های کشور باید کانون شعر و‌ادب داشته باشند.
 
جعفر پور افزود: بیش از ۳ میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند و این ظرفیت برای تاریخ ما فرصت مناسبی است تا از ظرفیت این عزیزان در راستای تعالی کشور استفاده شود.
 
وی اظهار داشت: جشنواره شعر پروین در دانشگاه کوثر بجنورد، جشنواره بهار نارنج در دانشگاه کشاورزی ساری بین المللی شده و جشنواره شعر رضوی نمونه‌های وزارت علوم و فرهنگ است که به دنبال برگزاری آن هستیم
 
قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم گفت: شعر حکمت است و ایرانی‌ها با شعر زیسته اند باید در حوزه‌های فرهنگی گلایه کرد که نتوانستیم از بزرگان شعر و ادب کشورمان دفاع کنیم و کشور‌های دیگر شاعران کشور ما را به نام شاعران ملی خودشان ثبت می‌کنند دانشگاه باید جای جوشش ادبیات باشد و جریان‌های هنری را زنده نگه داشته و اثر گذار باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.