سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

معاون وزیر راه گفت: طبق قانون جهش تولید برای اجری طرح نهضت ملی مسکن تاکنون حدود ۶ هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی به این حوزه اختصاص یافته است.

با توجه به آنکه بسیاری از دستگاه ها در تخصیص اراضی خود همکاری لازم را نداشته اند، اخیرا با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ما شاهد تسریع در روند تخصیص اراضی هستیم که امیدواریم در این حوزه همکاری دستگاه ها برای اجرایی شدن قانون طرح جهش تولید مسکن بیشتر شود چراکه بدون  تخصیص زمین امکان اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن وجود نخواهد داشت.
 
در حال حاضر با توجه به آنکه بسیاری از متقاضیان خود به دنبال ساخت مسکن به صورت یک طبقه و ویلایی هستند؛ بنابراین باید در این حوزه بتوانیم اراضی بیشتری را تخصیص دهیم.
 
ارسلان مالکی در خصوص اخذ اسناد مالکیت در اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: در اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن ۶۹ هزار هکتار و در اجرای ماده ۱۰ این قانون بیش از ۴ هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است. 
 
به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن،  سال  گذشته بیش از ۶۵ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده تحصیل شده و بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین موات از سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده است. 
 
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن افزود:  بیش از ۳۸ هزار فقره اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ تبدیل شده که این یکی از مهم ترین اقدامات در این بخش به شمار می رود.
 
او ادامه داد: در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن به‌منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ هزار هکتار زمین با مالکیت بخش خصوصی به منظور خرید یا توافق جهت الحاق به محدوده یا تغییر کاربری شناسایی شده است. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.