سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه گلخانه‌ها در استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از سرمایه‌گذاران برای توسعه گلخانه‌ها در استان دعوت کرد.

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به حمایت از توسعه گلخانه‌ها در استان، گفت : به افراد متقاضی که زمین و آب کافی برای توسعه گلخانه‌ها داشته باشند، با اولویت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت به هر میزان که لازم باشد، اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توسعه گلخانه‌ها را دارای توجیه اقتصادی دانست وعنوان کرد: کشت‌های گلخانه‌ای مصرف آب را بیش از یک ششم کاهش داده و در عین حال میزان تولیدات آن در حدود ۱۰ برابر کشت‌های سنتی است، ضمن اینکه گلخانه‌ها اشتغال‌زایی بالایی هم دارند.

وی سهمیه استان کرمانشاه برای توسعه گلخانه‌ها در سال جاری را ۵۰ هکتار اعلام شده، افزود: تاکنون ۱۹.۵ هکتار از این سطح احداث شده است.

 وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۷۴ هکتار گلخانه تکمیل شده دارد که هم اکنون ۵۰ هکتار آن در فاز تولید است، گفت: هر هکتار گلخانه به طور متوسط تا ۱۵۰ تن محصول تولید می‌کند و گلخانه‌های استان سالانه ۷۵۰۰ تن تولیدات دارند.

وی افزود: هم اکنون گلخانه‌های استان در دو بخش تولید محصولات خارج از فصل و واحد‌های تولید نشاء، گل شاخه بریده و گیاهان آپارتمانی فعال هستند.

فیض قربانی افزود: عمده گلخانه‌های استان کرمانشاه در شهرستان کرمانشاه و بخشی نیز در شهرستان‌های قصرشیرین، صحنه و اسلام آبادغرب فعال است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.