سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی بیش از ۶۱ هزار مهاجر افغانستانی با خطرات مین در مرز دوغارون + فیلم

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد از آشنایی ۶۱ هزار و ۵۱۳ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تا کنون در مرز دوغارون خبر داد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد از آموزش خطرات مین به ۶۱ هزار و ۵۱۳ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تاکنون، هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون خبر داد و گفت: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری روزانه ۲۷ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام داده است.

هادی رمضانی افزود: در چهارچوب این طرح امسال از این تعداد افراد آموزش دیده، هزار و ۶۷۱ نفر افراد زیر ۱۸ سال از اتباع افغانستان آموزش‌های لازم را فراگرفته اند.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: پارسال نیز ۳۷۷ هزار و ۱۰۵ نفر از اتباع افغانستان که قصد ورود به کشورشان را داشتند در مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجر نشده تایباد با آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین آشنا شده بودند.

رمضانی افزود: امسال به طور میانگین روزانه هزار و ۷۰۰ نفر در مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجر نشده در مرز دوغارون آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شد که از سال گذشته و شیوع بیماری کووید ۱۹، به علت کاهش خروج اتباع افغانستانی از ایران، این مرکز آموزشی چند ماه تعطیل شد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد، آموزش تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلو‌ها و محل‌های مین‌گذاری را از مهمترین آموزش‌های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد.

رمضانی افزود: بر اساس آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال ۲۰۰۵ میلادی ماهانه تعداد زیادی از اتباع افغاستانی بر اثر برخورد با مین جان باخته و یا مصدوم شده اند که در پی آموزش‌های ارائه شده این رقم طی چند سال گذشته کاهش زیادی داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.