سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان دارای موقعیت منحصر به فرد گردشگری است

استاندار لرستان گفت: این استان به دلیل شرایط جغرافیایی و توپوگرافی، دارای ظرفیت منحصر به فرد گردشگری است.

فرهاد زیویار روز یکشنبه در آیین تجلیل از خادمان ستاد سفر در محل خانه آخوند ابو اظهار داشت: لرستان به جهت اقلیم، شرایط خاص جغرافیایی و مناسبات اجتماعی یکی از استان هایی است که می توان از آن به عنوان حلقه وصل و اتصال نام برد.

وی افزود: شهر خرم آباد به عنوان مرکز لرستان، در طول سالیان دراز تاکنون مناسبات اجتماعی، فامیلی و صله رحم را به عنوان ظرفیتی انسانی حفظ کرده است که می تواند باعث یک تحول اساسی در زمینه مهمان نوازی و مباحث فرهنگی دیگر شود و این مهم در دوره جدید تحت عنوان گردشگری مطرح است.

استاندار لرستان با اشاره به جذابیت های طبیعی استان گفت: شرایط جغرافیایی، ارزش های اخلاقی، غیرت، عطوفت و مهربانی را می‌توان در کنار هم به عنوان مبنا قرار داد و با ایجاد قطب بندی و مرکزیت، ثروت های مادی و معنوی را در استان ایجاد کرد.

زیویار با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در تهران و همراهی اعضای هیات دولت به عنوان مجموعه های حامی تصریح کرد: مقدمات طرح آمایش سرزمین نیز در این دوره فراهم شده و در بسیاری از بخش ها قدم های اساسی برداشته شده است.

وی افزود: خانه آخوند ابو متعلق به دوران قاجار و یکی از قدیمی ترین خانه های شهر خرم آباد است و می تواند به عنوان یک میراث معنوی برای مردم لرستان ثبت شود.

منزل آخوند ابو مربوط به اواسط دوره قاجار و متعلق به میرزا محسن قاضی بوده که در ضلع غربی قلعه فلک الافلاک، خیابان دوازده برجی واقع شده و در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۷۸ با شماره ۲۴۳۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.            

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.