سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستاجران چشم‌انتظار اجرای تمهیدات دولت برای کنترل بازار اجاره مسکن

در حالی که دولت تمهیداتی را برای کنترل بازار اجاره مسکن در دستور کار خود قرار داده است اما هنوز بسیاری از مستأجران از نابه‌سامانی در بازار اجاره گله مند هستند‌.

 این روزها در حال نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی ها در بازار مسکن هستیم در این شرایط مستأجران از رشد قیمت اجاره مسکن نگران هستند و همین امر باعث شده که بسیاری از آنها‌ به حاشیه شهرها و یا مناطق پایین تر شهری مهاجرت کنند. 

دولت امسال برای کنترل بازار اجاره مسکن تمهیداتی را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید قدری از گرانی های مسکن در کشور کاسته شود. بر این اساس اقداماتی از جمله تعیین سقف افزایش اجاره‌بها، راه اندازی سامانه املاک و مستغلات برای انعقاد قرارداد رایگان مستاجران و موجران و همچنین تمدید پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اجرایی شده تا بخشی از حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شود.

در حوزه تعیین سقف افزایش اجاره مسکن امسال هم دولت همانند سه سال گذشته عمل کرده و طبق این مصوبه موجران در تهران حق ندارند اجاره ها را بیشتر از ۲۵ درصد افزایش دهند همچنین در شهرستان ها هم مالکان حق ندارند بیش از ۲۰ درصد اجاره‌ اضافه از مستاجران دریافت کنند. مستاجران هم در صورتی که مالکان این قانون را رعایت نکنند می توانند به شورای حل اختلاف محلات مراجعه کرده و اقدام به شکایت کنند تا تمهیدات لازم برای آنها در نظر گرفته شود البته در این خصوص بسیاری از مستأجران اعلام کرده اند که کمتر مالکی این طرح را قبول دارد و اجرا می کند.

بلالی یکی از مستاجران در منطقه بیمه پایتخت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تقریبا هیچ مالکی طرح سقف اجاره بها را قبول ندارد و زمانی که اعلام می کنیم مصوبه دولت است می گوید ملک خودم است و دوست دارم بیش از این سقف اجاره دهم.

در حوزه راه اندازی سامانه املاک و مستغلات هم این طرح پیش از این به‌صورت پایلوت در استان یزد اجرایی شده بود که پس از موفقیت از ۲۳ اردیبهشت ماه در کل کشور قابل اجرا شده است.

این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده و بر مبنای این بند قانونی رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد، أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه الزامی است.

بر این اساس در اولین فاز شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌‌ مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر و مستاجر می‌توانند قرارداد اجاره‌‌ واحد مسکونی مورد معامله‌‌ خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌‌ الکترونیکی آن را دریافت کنند.

به معنای دیگر هم اکنون مستاجر و موجر می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه معاملات املاک با ثبت قرارداد در این سامانه کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

 انعقاد قرارداد اجاره در سامانه املاک و اسکان هزینه های مستاجران را کاهش می دهد

در همین رابطه فرشید ایلاتی کارشناس مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اجرای طرح انعقاد قرارداد اجاره در سامانه املاک و اسکان نقش بسیار موثری در کاهش هزینه های مستاجران دارد و در صورتی که اجرا شود بازار مسکن به سمت ثبات هدایت می شود.

او ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته بخش عمده ای از هزینه های مستاجران در حوزه نرخ اجاره و جابه جایی ها صرف می شود که دولت با اجرای این طرح می تواند بخش عمده ای از کمیسیون های میلیونی که مشاوران املاک دریافت می کردند را کاهش دهد. 

تعیین سقف افزایش اجاره مسکن اقدامی موثر در کنترل بازار 

همچنین داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعیین سقف افزایش اجاره مسکن و همچنین شناسایی خانه های خالی از جمله برنامه های مهم دولت در کنترل بازار اجاره است و در این حوزه مشاوران املاک هم تمامی برنامه ها برای کنترل بازار و حمایت مستاجران را انجام می دهد. 

بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا انعقاد قرارداد اجاره در سامانه املاک و اسکان می تواند بازار اجاره را آرام کند یا خیر گفت: در دنیا همواره تخصص حرف اول را می زند و در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت و آزمایشی فعالیت می کند بنابراین بهتر است که دولت در ابتدا ساماندهی مشاوران املاک را در دستور کار خود قرار دهد چراکه تضمین قراردادی که مشاوران املاک در قراردادهای اجاره انجام می‌دهند باعث جلوگیری از بسیاری از مشکلات در این بخش می شود.

او اظهار کرد: کمیسیون های مشاوران املاک هزینه های چندانی را در سبد خانوارها ایجاد نمی‌کند و از سوی دیگر این اقدام دولت برای انعقاد قرارداد در سامانه املاک و اسکان زمینه ساز تولید و عرضه مسکن نمی شود بنابراین این اقدام تاثیری در بازار مسکن ندارد. 

براساس این گزارش در حوزه تسهیلات ودیعه مسکن هم تاکنون بسیاری از مستأجران اعلام می کنند که تسهیلاتی دریافت نکرده اند و به هر بانکی مراجعه می کنند با پاسخ منفی اعتبارات تمام شده روبرو می شوند بنابراین در این حوزه باید دولت دستورات لازم را به بانک ها بدهد. 

حال با توجه به اینکه دولت و مجلس برنامه های مختلفی برای کنترل بازار اجاره مسکن در دستور کار خود قرار داده اند امیدوار هستیم که مستأجران امسال با آرامش بیشتری فصل اجاره را طی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
این مملکت صاحبش کیه ک هرصاحب خونه ی بی خدارو اجازه داده ک رهن واجاره خونشو صد برابرکنه خدا ازتون نگذره ما الان از کجا بیاریم این همه رهن واجاره خونه
زهرا هاشمی
۰۵:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
با سلام و خدا قوت و تشکر به همه دست اندر کاران موضوع فوق العاده مهم رهن و اجاره مسکن خصوصا برای جوانان فاقد مسکن با این سطح در آمد
حقیر کارشناس فنی مهندسی با بیش از ۲۰ سال سابقه در سطح کارشناسی مدیریتی البته در بخش غیر مسکن داشته ام اما بواسطه تعمقو مطالعه و تجربه پیشنهادمی کنم هنانطور که برای مالکین نسبت درصد تورم با افزایش اجاره و رهن مسکن اعلام قانونی می گردد مبلغ نقدی که مستاجر به عنوان رهن و اجاره بها می پردازد بخصوص مبلغ رهن به صورت کالا از قبیل خود مسکن سکه یا هر مورد مشابه که افزایش قیمت تورمی دارد در نظر گرفته و قانونگذار به این موضوع مهم همه سویه بپردازد نه فقط منافع نالک در نظر گرفته شود مستاجر با افزایش رهن و اجاره هر ساله نه تنها درجا زده بلکه نسبت به تورم ارزش نقدی اش کاهش یافته و دجار مشکلات عدیده می شود از طرف دیکر مالک هرساله ارزش ملکش بالا رفته و افزایش رهن و اجاره و مشکلات اقتصادی جامعه و عدم ازدواج جوانان در صورتیکه اگر مبلغ اجارره و رهن به صورت مثلا طلا یا هزینه متری مسکن در تاریخ اجاره حساب شود یعنی اگرهمان مسکن در زمان اجاره متری مثلا ۵۰ است و مستاجر ۵۰۰ رهن می پردازد معادل ۱۰ متر در نظر گرفته شود طوریکه سال بعد ۵۰۰ میلیون محاسبه نشود بلکه معادل ارزش ده متر در نظر گرفته شود البته حتما مسائل شرعی شیعه اسلامی جمهوری اسلامی ایران مورد تایید مراجع باشد
علی
۱۷:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
سلام با این قانون اجاره و پول پیش بیشتر میشه
باید رئیس جمهور بیاد صدا وسیما اجاره مسگن و مساحت ساختمان قیمت گذاری کن چرا این کارو انجام نمید


چطور برای مسگن ۴۴ سال هنوز کاری انجام نشد
رضا صالح
۲۳:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
باید مصوبه تعدیل اجاره بها بتمام شوراهای حل اختلاف ابلاغ کتبی بشه تا دسته نوع مالکان بی انصاف و خدانشناس اینقدر قدرت جولان بیرحمانه چندبرابر کردن اجاره رو نداشته باشن
محسن
۱۴:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
هرچند درصد قیمت ملک گران شود همون مقدار قیمت کرایه رهن گران می‌شود تمام
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام ۲۰ درصد مالکان اصلا قبول ندارند باید سامانه طوری برنامه ریزی شود که مالکان فقط سقفی که دولت اعمال کرده بتونند ثبت کنند وکد رهگیری بدهند اضافه بر ا ن ثبت نشود که بتوانند هر قیمتی دلشان خواست ارایه دهند
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
ناشر محترم تنها راه تعیین سقف حداکثری رهن و اجارست مثلا در کل ایران حداکثر مبلغ رهن 400میایون بالاتر مشمول هشتاد درصد مالیات
علی
۱۸:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
پارسال که به ضرر ما تموم شد امسال فکری به حال این قشر بکنید.
امیر
۱۰:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
پارسال با 3 برابر و امسال با دوبرابر پول پیش و اجاره تمدید کردم دست شما هم درد نکنه که قانون میذارید...
سهراب
۲۱:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مکردولت ماازدولت طالبان کمترنیروداردکه به بازارمسکن وبنکاها سرکشی کنن تاقیمتها رانظارت کند
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
با سلام وعرض ادب خدمت خبرنگاران محترم
میخاستم مطلبی رو به عرض شما برسانم،بنده در شهرستان همدان در اسنپ مشغول کار هستم،ولی الان این برنامه باز نمیکنه و علتش رو هم شرایط وقوانین جدید وضع شده توسط اسنپ اعلام میکنه و کاربر باید گذینه شرایط رو مطالعه کردم و پذیرفتم رو بزنه تا برنامه باز بشه ولی شما هرچه سعی کنید قوانین باز نمیشه که مطالعه کنید و در آخر باید به ناچارگذینه مطالعه کردم و موافقم رو بزنید تا وارده برنامه بشید،لطفا پیگیری بفرمایید،متاسفانه این شرکت خیلی در حق مردم اجعاف میکنه،که خدا یی نکرده حقی پایمال نشه بازم ممنون که دق دقه مشکلات مردم رو دارید به خدا میسپارمتان
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
حداقل در این دولت اصلانبایدامیدداشت چون ثابت کردنابودکننده است
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
باز تابستون شد و اینها جوک گفتنشون شروع شد. مرض دارید مگه.
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
آب وخاک لازمه حیات است ومتعلق به همه همانطور که امنیت و حراست از آن با جان ومال همه بوده وهست واگر امنیت نباشد یکروز هم نمیشود مالک بود. همانطور که کسی نمیتواند جان کسی را مالک شود ،باید حق دیگران به صورت مالیات سالیانه مثلا ۵ درصد ارزش تمام املاک گرفته شود وبین همه توزیع شود،ملک بسیار ارزان میشود و کسانی که بیشتر از سهمشان دارند حق دیگران را پس میدهند.وگرنه کسانی که ندارند باید برده دیگران شوند.
محموی
۱۷:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام دولت برای کمیسیون املاک باید ورود کند چون قبمت بالاست کمیسیون خیلی بالاست بهترین مغازه شهر شده بنگاه املاک مانند قارچ مغازه املاکی هست شغل کاذب و دلال بازی در مسکن . باید به ازای هریک میلیارد خرید و فروش یک صد هزار تومن کمیسیون باشه
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت هزینه برق وگاز وآب تلفن را که به هزار بند و تبصره دارد را درست کند .خیلی حرف است که برق و گاز ی که از منابع ملی تولید می شود علاوه برهزینه آنها باید مالیات و حق انشعاب ونگهداری هم هربار درقبض اضافه شود راست می گوید اینها را درست کنید و یا نرخ دلار و طلا و ماشین و گوشت و....درست کنید همش حرف حرف وعده وعده بابا خسته شدیم.
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
ان دشته از مستاجرانی که داد از گرانی اجاره و موجر دارند اولا شماها وقتی خانه ای را تحویل میدهند همه چیز سالم و سلامت رنگ امیزی شده و کابینت نو وشیرالات نو وقتی تحویل میدهی و پایان قرارداد خانه را عین مخروبه و بمباران شده تحویل موجر میدهید میدانید چرا؟ چون فکر میکنی چندرغاز کرایه میدهی باید تخریب کنی و دل نسوزونی شماها برای موجر دل میسوزونید که موجر دلسوز شماها باشد؟ دوما بروید ادب و فرهنگ مستاجری را یاد بگیرید بعدش اگر موجر باشماها راه نیومد بیایید گله کنید
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
خیلی دلت ازموستاجرپره ولی اینجور که شما میگید نیست شمااینجوربرداشت میکنید بلاخره شیرالات و......هرچی کارکنه کهنه میشه معلومه هیچ درک نداری
ارش
۱۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
بخدا ما هرجا ک رفتیم مالک ذره‌بین گذاشت حتی پول خط وخش را ازما گرفت چرا اینقدر بی انصافید نظر هم میدین منصفانه بدیم حقمون هربلایی سرمون بیاد
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام.
دلالان بی سواد و بی تجربه به هیچ عنوان نباید وارد املاک شوند.
برای اجرای قانون از کارشناسان ساختمان زیر نظر وزارت اقتصادی و دارایی استفاده شود.
دلالان املاک نباید به بدون اجازه قانون وارد شوند.
تعدادی از این دلالان ، بازنشسته های هستند که بدون تجربه وارد می شوند وهیچ گونه سر رشته ای ندارد
جوان انقلابی ***********
۱۳:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت جیب مارو نزنه نمیخواد مارو کمک کنه
غلامحسین
۱۳:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
باسلام وجود یک سامانه اطلاعاتی قوی لازم و ضروری برای نظارت مستمر بر مشاورین املاک وبرخورد با املاک غیرمجاز وازهمه مهمتر اداره محترم دارایی بهتره دراسرع وقت نسبت به چاپ قراردادهای اجاره وخریدوفروش باسرشماره مشخص درچهاربرگ تهیه وتحویل اتحادیه املاک نماید تابااخذ رسید اتحادیه ها به اعضاکه مشاورین املاک مجاز است تحویل نماید و از چهاربرگ یکی به نام اداره دارایی دوتا ازموجر ومستاجر ویاخریدار وفروشنده ویکی برگ هم برای سابقه دراختیار تنظیم کننده قرارداد که اگه اجرابشه روشی موفق است وهرسه ماه یک بار نظارت مستمر بشه
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
برای خودرو طلا گوشت هزینه وسایل نقلیه عمومی
خدمات و صدها چیز دیگر هم طرح بالا را اجرا کنه
چطوره؟! قابل اجرا است یا نه؟
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
ولا توشهرهمدان ایناکه سوییت منزل اجاره میدن روجمع کنن مشکل مامستاجراحل میشه چراگوش شنوایی نیست اخه
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
وقتی موجر اقدام به اضافه کردن اجاره میکند مستاءجر چه کار کند موجران همیشه توارم را پیش میکشن
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
وقتی موجر اقدام به اضافه کردن اجاره میکند مستاءجر چه کار کند موجران همیشه توارم را پیش میکشن
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام درمورد کنترل قیمت ها وبازار میوه نیز نظارت گرددتا به طور روزانه قیمت ها زیاد نشود.
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مالکا دارن عشق و حال میکنن با دومشون گردو میشکنن
هم خونشون روز ب روز گرون میشه
هم مستاجر رو هر سال میچاپنو خونشو میمکن
از بی لیاقتی دولت

همش وعده الکی
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت تنها خدمتی که براتون میکنه افزایش مالیات هستش که اونم باز مجبوری بیشتر هزینه کنی چون در عمل مسکنی ساخته نشده و نیازی برآورده نشده، جز پر شدن خزانه دولت
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
املاکی ها رو تعطیل کنید
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مهمترین عامل افزایش درآمد خانوار هاست دولت هیچ برنامه ای ندارد سیاست دولت خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن اسان بود
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اولا یکی مرد ویک شجاع ودلیر بی باک از دولت بپرسد خود دولت خدمات عمومی دولتی را چند درصد افزایش داده است؟ یکی از دولت بپرسد چرا آبنمان تلفن همراه از 4000 تومن شده 24000 تومن؟ یکی از دولت بپرسد چرا قیمت بهای مصرفی گازخانگی تا300 درصد افزایش یافته است و سوال دیگر اینکه چرا هواپیمایی و مترو و اتوبوس شرکت واحد تا 50درصد افزایش قیمت دادند؟ چرا چرا؟ راستی دولت میداند یک شیرمخلوط آشپزخانه 1/900/000تومن شده آیا میداند یک واحد آپارتمان 50متری را رنگ امیری کنند 20=25میلیون هزینه دارد و........... حالا آشی که خود این دولت برای ملت و اقتصاد کشورپخته است اینقدر اجناس را بالابرد که کسی توان رهن وخرید خانه را نداشته باشد بعدش من بیایم 25درصد افزایش کرایه منزل لحاظ کنم؟
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
درود کالاها و اجناس و خدمات دیگه مگه قیمتش پایین هست ؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مردم بهانه هست و با بهانه مستاجر دولت با مالیات بدنبال پر کردن جیب خودشه.
سعید
۱۲:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
یه سر میرفتین نزدیکترین املاک از جلو مغازه ش عکس می گرفتین نه عکس چندسال پیش رو بذارین!!! خبرتون برا چندسال پیشه الان من 40 متری نشستم 250.000.000 تومان با 3.500.000 تومان همه املاکی ها هم میگن خوب گرفتی قیمتت مفته
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
ما ک کاهش اجاره نمیبینیم.. این مطالب رو ازکجا کشف میکنید؟؟؟!!!!
کاش مثل مرد میدان..می اومدید وسط میدان .نه اینکه از توی اتاق هاتون نظر میدید و فقط حرف رو هوا میزنید
و
۱۲:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
امیدوارم روزی فرا رسد که حتی یک خانواده هم در کشور پیدا نشود که مستاجر باشد کم نیستند کسانی که چندین خانه دارند و این ستم به مستاجران است و هر سال هم با پایان قرارداد چند برابر افزایش قیمت می دهند .
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
واقعا دولت اصلا کاری به مسکن نداره ابتدا خرید خونه آرزو شده حالا هم اجاره خونه که هزار برابر شده ولی شعار فرزند آوری میده باکدوم خونه باکدوم امکانات
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت خدمات خودشا مثل حمل ونقل عمومی را 40 درصد افزایش داده انتظار داره اجاره 25درصد افزایش پیدا کنه وقتی تمام مصالح و وسایل خانه بیش از صددرصد افزایش یافته باید برای مستاجرین دولت خودش مسکن استیجاری تهیه کنه نمیشه که بار همه مشکلات به دوش خود ملت باشه طبق قانون اساسی تهیه مسکن وظیفه دولته

اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که حق هر فرد و خانواده ایرانی را در خصوص داشتن مسکن مطرح می‌کند که بر اساس این اصل، دولت‌ها موظف به تأمین آن شده‌اند
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
فقط شعار هر وقت با چشم دیدیم قبول داریم
مجید نجفی
۱۱:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام
نقش املاکی در بازار مسکن چیست؟ جز سرکیسه کردن مردم است؟ مشاور املاکی که هر و از بر تشخیص نمی ده و نه سوادی تو این حوزه داره. یه مشت شیاد دلال و زالو صفت تو این مملکت شدن املاکی. چه کمکی برای قوه قضاییه هستند. اگر مشکل حقوقی پیش بیاد خودشون رو میکشن کنار چون سوادی تو این حوزه هم ندارن. چون برا خودم پیش اومده. دولت باید ریشه این املاکی ها رو بکنه. املاکی باید قانونمند باشه در راستای احقاق حقوق مردم قدم برداره نه کمیسیونش رو که گرفت خداحافظ و حاجی حاجی مکه. اصلاً این همه املاکی تو این تهران می خواهیم چکار. اگر مشاور املاکی هم قراره باقی بمونن بایستی زیر نظر قوه قضائیه و دفتر ثبت اسناد رسمی فعالیت کنن. تا اگر کمیسیونی هم می گیرن خریدار و فروشنده خیالش از نحوه قرارداد و ثبت اسناد و عدم بروز مشکل حقوقی راحت بشه. اینا الان این وسط جز خوردن پول نجس و راهزنی از مردم چکار دیگه ای بلدن بکنن.
کارمند ساده
۱۱:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
وقتی که دستمزد و حقوق که متعلق به کارگران و کارمندان است به ترتیب 27 درصد و 20 درصدپلکانی افزایش پیدا می کند فکر می کنیددولت نباید آن را پس بگیرد با 27 درصد گرانی مسکن در اجاره های قانونی بنگاه ها و....؟
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
صاحب خانه ها بدون ریسک وحرفه صاحب درآمد بالا شدن برای کنترل بازار اجاره درصد افزایش کارساز نیست.تنها راهکار بستن سقف اجاره و همه مثلا رهن بیشتر از 400 میلیون مشمول هشتاد درصد مالیات و یا اجاره حداکثر پنج میلیون واضحه که بقیه بازار هم بچدر محله های پایین تر با این قیمت ها تنظیم میشه جامعه شصت درصد اجاره نشین شده اینکه میگن برا موجر نمیصرفه مگه حقوق کارمند کارگر میصرفه
ایرانی
۱۹:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
همان پیشنهاد برای ربع سکه و خودرو خارجی و ایرانی و اهن و سیمان بده به دولت اگر اوکی کرد موجرین هم تابع دستورات شما می شوند
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
قانون توسط مجلس وضع و به تایید شورا نگهبان میرسه بعدش لازم اجراست.....این مصوبه قانون نیست و نافی قرارداد خصوصی افراد و حق مالکیت هست و با شرایط تورمی کشور اصلا هم خوانی ندارد بنده یکساله قرارداد بستم و تمدید نخواهم کرد ضرر و زیان روزانه بعد سررسید هم به وضوح قید شده....والسلام
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
لطفا با این وعده های دروغین فقط خودتان را گول بزنید.
غفار
۱۰:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
""" فیلم سینمایی پایان ایران """
محمد
۱۰:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
در صورتی این طرح موفق هست که با اجاره سال قبل محاسبه بشود ۲۵ درصد که اگر بیشتر از این ثبت بشود اضافه از آن بصورت کامل فیش مالیاتی بزای موجر صادر بشودوابلاغ شود به موجر برای پرداخت در مدت ۵روز واگر کمتر از ۲۵درصد بامستاجر به توافق رسید دولت در آب برق گاز طرح تشویقی ویا خدمات پسماند وعوارض شهرداری بخشیده بشن می توان این طرح موفق باشد .
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
به فکر حل معضل تعاونی های مسکن ۳۳ گانه در نوار جنوبی البرز باشید ، ۳۰ سال است بلاتکلیف هستیم رهبری ۱۶ سال پیش فرمان حکومتی داده که معضل حل شوذ ولی همچنان فرمان حضرت آقا را اجرا نمی کنند ، دولت با چه جراتی فرمان حضرت آقا را اجرا نمی کند ، مجدد از همین جا به رهبرمان ، مولایمان عرض می کنیم ، فرزند زهرا ما بلاتکلیف هستیم و در این فشار اقتصادی در حال نابود شدن هستیم به دادمان برس
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
خخخخ چشم کجایی
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
من از مسولان نظام یک سوال دارم یک کارگر در ایران با ده سال کار ایا میتواند صاحب خانه شود بدون وامهای خانه برانداز با پس انداز با پول حلال اگر آری بگید چجوری اگر نه پس لعن زمین و آسمان بر شما بابا مسکن از اول تا آخرش برای کشوره چرا باید انقدر گران بشه چرا حکومت در همه بخشها خودش شده دلال
غفار
۱۰:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
ملت ایران ملت سالمی نیست شمافکر فرزندآوری هستید ولی بهتره فکراین باشید ملت ایران دیوانه و بیمارشدید روانیه الان بچه های کوچیک بیماری های شدید روانی دارن بخاطربی توجهی ایرانیهابه تربیت فرزند
مستاجر
۱۰:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مگه تو این سال ها کاری کردن که امسال برای مستاجرها اقدام خوبی انجام بدن؟ گیریم که قانون بذارن وقتی هیچ بنگاهی عمل نمیکنه چه فایده داره! وقتی صاحب خونه اصلا قرار داد را تو بنگاه نمیبنده اونوقت قانون به چه کار میاد؟ وقتی میگن از نظر شرعی نمیشه برای مال کسی قانون وضع کرد و همین میشه توجیه برای تو شیشه کردن خون مستاجر دیگه هی قانون بذارن یا شعار بدن، فرقی به حال مستاجر میکنه؟
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت قیمت مر غ و تخم مرغ رو نمیتونه
کنترل کنه
غفار
۱۰:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
چه بلایی سرملت ایران اومده که همه سگ باز و گربه بازشدن با وجود مشکلات مالی هزینه زیادی صرف خریداین حیوانات بی خاصیت میکنن و غذا و درمان آنها ....این یعنی چی
مصطفی
۰۹:۱۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
چی میگی فازت چیه. ....مردم دنبال یه چیز هستن تا فکر خودشون عوض کنن
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
خدا کمر دورغین را بشکند این همه زمین این همه بی خانمان آنم ایران ساخته سازی برایشان سخت شده اول جلو صادرات مصالح ساختمانی را بگیرن
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
صادرات مصالح بجای خودش ، رسانه های دولت تا دو ماهه دیگه از رانت خبر مسکن و اجاره ارتزاق میکنن تا بعدم خدا کریمه
فعلا فصل گیر دادن به املاک استیجاریه چون اونها عامل گرانی بخش مسکن و اجاره هستن
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مسکن اب و برق و گاز میخواد که وظیفه دولته تامین کنه
فعلا طرحهای تولید اب و برق مونده رو هوا
الی
۱۰:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
بابا خسته شدیم خدا شاهده شوهرم داره من و میندازه از خونه بیرون فیلش یاد هندوستان کرده پردیس فاز یازدهم را کی میدن
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
شوهرت به بهانه مستاجر بودن داره میندازه بیرون؟خخخخخخ
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
افزایش وام ودیعه مسکن چطور شد
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اگر خانه های پیش ساخته دولت ایران از کشور چین وارد کند . قیمت خانه خیلی ارزان میشود. جوانمردی مثل حضرت علی نیست
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
چقدر ساده ای مگه این همه ماشینهای چینی مختلف وارد
ومونتاژ کردند ارزان شده که مسکن پیش ساخته! وارد کنند
ارزون باشه
خانه از پای بست ویران
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
الان مغازه نمیشه اجاره کرد کسب و کارها داره از بین میره قیمت مسکن که دست مافیا است داره به ملت صدمه میزنه
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
ابتدا از خودش شروع کنه،همه چی نجومی بالا میره
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت تا به حال چیکارکرده چیو به سامان رسوندن که مسکن دومیش باشه مرغ .خودرو. مسکن.گرونی بیداد میکنه
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تورم چهل درصد بعد افزایش اجاره بها بیست درصد خوب طرف اجاره نده بهتره حداقل خونش آسیب نمیبینه دولت باید مسکن ارزان بسازه به پراید میرسه چون تولید خودشونه میشه سیصد میلیون به مال مردم که میرسه هیچی باید مفت بدن
reza
۱۸:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
شما اگر مشکل داری خونت رو بفروش شما حال نداری کار کنی بعد میخوای مستاجر خرجت رو بده شما چون خونه اضافه داری باید بدی اجاره و فقط هزینه نگه داریشو بگیری
مصطفی
۰۹:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اگه دولت بد هستش چرا طرف خوب نیست. ....همون آدمی که تو جمع میشنه هزار هزار انتقاد بر خلاف دولت میکنه ولی خودش حاظر نیست خونه خودش به یه نفر کمتر اجاره بده مثل همین بنده خدا تابلو هستش با این پیامش صاحب خونه چون اگه نبود فقط تو اعصبانیت به دولت حرف میزد نه از خونه و صاحب خونه دفاع کنه
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
متأسفانه صاحبان درشت و پرتعداد املاک در شهرهای بزرگ به ویژه تهران ، یا خودشون در ساختار حاکمیتی هستن و یا بسیار در مراکز تصمیم گیری نفوذ و تأثیر دارن . وگرنه مثل بسیاری از کشورهای پیشرفتۀ دنیا ، قانون قراردادهای 5 ساله و 10 ساله یا حتی مادام العمر برای اجاره بدون تغییر قیمت و مالیات های سنگین تا 90% برای خانۀ سوم به بعد افراد تصویب و این مسأله به طور ریشه ای برای همیشه حل می شد. ولله اصلاً کار سختی نیست ، ولی اراده ای وجود نداره چون تضاد منافع داره با تصمیم گیرندان و قانون گذاران ...
حسن کاشانی فرد
۰۹:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
راه برای کلاهبرداری باز شد برای ثبت قرارداد ودریافت کد رهگیری بین
مالک ومستاجر باید مدارک اصلی رویت شود اما مستاجر قبل با کپی سند
و کارت ملی که دستکاری شده و بازدید ملک که در اختیار خودش است و قیمت کمتر از عرف بازار قرارداد می‌بندد وبعد قرارداد ملک تخلیه کرده و
فراری میشود و بیچاره مستاجر جدید باید برود شکایت بکند که چی به سرش آمده است ووووووو
رضا
۲۰:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
معلومه املاکی هستی ها
محمد
۰۹:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اجاره مسکن، تابع قیمت مسکن است. نمیشه برای اجاره لامبورگینی پول اجاره پراید را بدهی.
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اجاره توی ایران ۵۰ تا صد یورو هست! اجاره و قیمت مواد غذایی زیاد نیست حقوق کارمند و کارگر کمه دولت با دستکاری قیمت سوخت و دلار همه چی رو از بین برد
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
۵۰ یورو؟؟؟؟
خابی؟
حداقل ۱۵۰ یورو
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
عکس نمایه خبر قدیمی هست. الان قیمت ها فضایی شده
غفار
۱۱:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
خودتونم فضایی شدیداتفاقا چون خودتون فضایی شدید قیمتها هم فضایی شده عزیزدل برادرخخ
شم ااول خودت رو اصلاح کن قیمتها هم اصلاح میشه عزیزدل برادرخخ
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
همه که کارمند نیستند برن یه شهر دیگه زندگی کنند با اجاره خونه کمتر
یکی از مردم
۰۸:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مستاجران چرا چشم انتظار کنترل بازار شیر و لبنیات و روغن و صدها مواد غذایی و ربع سکه از دولت نباشند ، هر وقت دولت ربع سکه ۴ میلیون تومان به ملت داد حق دارد اموال مردم کنترل کند
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
درود بر عقل و درک و منطق شما
..
۰۸:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
سال گذشته تعداد زیادی از مستأجران تهران رو ترک کردن امسال هم تعداد بیشتری از مستأجران تهران رو ترک می کنند .
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
نترس عزیزم هرروز میلیونی با مترو از کرج واطراف با مترو مفت می آیند وپست هارو پرمیکنن.
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
کسی چشم انتظار نیست چون از ییکفایت های بیسواد انتطاری جز گرانی نیست چند دهه گذشته؟ چی سد هر بار گرانتر هر بار تورم سنگینتر این مفتخورهای شکم سیر چه میدونن از دل مردم
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
انشاله بعد از فصل جابجایی، مردم خیلی وقته چشم امیدی به دولت ندارند،دولت انقدر درگیر گرفتن مالیات و گران کردن دلاره که وقتی برای رسیدگی به مشکلات مردم نداره، امثال فقط اجاره مسکن ۱۰۰ درصد اضافه شده، ظرف ۷ سال گذشته وضع همین بوده و هرسال حقوقها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اضافه شده، حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش رو
سرباز
۱۶:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اگر مالیات بر عابدی به درستی تصویب میشد وضع خیلی بهتر میشد ولی افسوس که نمایندگان مجلس قوانین را در جهت منافع شخصی خود تصویب می کنند.
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مثل همه کشورهای دنیا دولت برای اجاره مسکن تعرفه وقیمت گذاری کند
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
پس وعده سالی یک میلیون مسکن چی شد آقای رییسی
saied
۱۳:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تا وقتی رئیسی مدیران میان رده دزد و کارشکن قبلی رو برکنارنکنه، هیچ اتفاقی نمیفته.
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
مگه تو این چند سال کاری کردند که چشم انتظار اجرای تمهیدات هستند؟!!