سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه روابط تجاری با عراق در دستور کار قرار دارد

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره اینکه توسعه روابط تجاری با عراق در دستور کار قرار دارد از راه اندازی صنایع در کرمانشاه با هدف استفاده از مزیت‌های مرزی خبر داد.

عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : هم اکنون ۵۰ درصد مبادلات تجاری با عراق از طریق مرز‌ها و گمرکات استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تجار ایرانی با هر ۲ بخش کردی و عربی عراق ارتباط دارند، افزود: هر ۲ قسمت کردی و عربی عراق شرایط و ضوابط خود را دارند و عملاً با ۲ قسمت مختلف در حال تجارت هستیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه بیشتر در مسیر تجارت به عراق قرار دارد و سهم و آورده زیادی نصیب استان نمی‌شود، اما نقطه قوت استان استفاده و بهره‌مندی از شرایط و نیاز‌های استان‌های مجاور در عراق است.

محمدی ادامه داد: تولید کالا و نیاز‌های استان‌های مجاور باید در استان کرمانشاه مستقر شوند که این مهم آغاز شده و خدمات و کالای مورد نیاز در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره منعقد شدن قرارداد‌هایی برای ایجاد صنایع در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: تأسیس صنایع جدید در استان با همین هدف در حال انجام است و استفاده از گردشگران و توریست سلامت برنامه ریزی شده است و با توجه به مراحل پایانی طرح مطالعاتی منطقه آزاد قصرشیرین حضور سرمایه‌گذاران عراقی در استان اهمیت ویژه دارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.