سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه حدود چهار هزار تن عسل در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وجود ۴۲۰ هزار کندو در استان گفت: سالانه سه هزار و ۸۰۰ تن عسل در لرستان تولید می شود.

سید عماد شاهرخی اظهار کرد: زنبور عسل در تولید عسل و هم در گرده افشانی بسیار موثر است ویک سوم غذاهای بشری راشکل می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: زنبور عسل نقش بسیار مهمی درگرده افشانی و هم در باروری دارد ،که در کشورهای توسعه یافته در باغات ۱۰۰ درصد میوه دارمستقر آنها را مستقر می‌کنند تادرگردافشانی گیاهان نقش اساسی داشته باشد.

وی بیان کرد: طبق آمار واطلاعات سهم استان لرستان درتولید عسل درسطح کشوری قریب به سه و نیم درصد است و رتبه نهم کشوری هستیم.

شاهرخی افزود: نسبت به سال ۱۴۰۰حدود ۱۲ درصد افزایش تولید در عسل داشته ایم و امیدواریم با فرآوری و استفاده از گرده های گل و برندسازی بتوانیم به این صنعت بسیار مهم کمک کنیم.

شاهرخی ادامه داد: میزان تولید عسل استان در سال ۳۸۰۰تن است وبا ۴۲۰۰ کلونی جایگاه نهم کشوری هستیم که درحالی سال گذشته رتبه یازدهم بودیم و به همین منظور توسعه صنعت عسل جزو اولویت‌های ما است که آن را باید تقویت کنیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ تن شکر بین زنبورداران توزیع کردیم و چندین کلاسهای آموزشی و توجیهی داشته‌ایم واگر تبصره ۱۶ تسهیلات ابلاغ شود به لحاظ اعتباری و به تولیدکنندگان این صنعت کمک خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.