سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش و نشست گلاب‌گیری سنتی در کاشان

همایش و نشست تخصصی گلاب‌گیری سنتی در آستانه ثبت جهانی این آئین سنتی و هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی در کاشان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، همایشی با عنوان گلاب‌گیری سنتی، جلوه‌گاه میراث‌فرهنگی ناملموس  امروز ازساعت ۱۹:۳۰ هم‌زمان با بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین برگزار شد.


احمد دانایی‌نیا افزود: گلاب‌گیری سنتی دهه‌ها است که در شهرستان کاشان گردشگران بی‌شماری را به‌سوی خود جلب کرده است، همچنین افتخار شست‌وشوی خانه کعبه و تأثیر رویش گل محمدی و به‌تبع آن گلاب‌گیری و روش استحصال سنتی گیاهان دارویی، سبب ایجاد رونق گردشگری و اشتغال در جای‌جای این منطقه شده و این عوامل سبب شده گلاب‌گیری کاشان به‌عنوان یک رویداد فرهنگی در تقویم گردشگری کشور ثبت شود.

او گفت: بدون شک، گلاب‌گیری سنتی کاشان وام‌دار اقلیم و جغرافیای تاریخی این منطقه فرهنگی است و این رویداد فرهنگی، اکنون در آستانه جهانی‌شدن و قرار گرفتن در فهرست میراث ناملموس است.

دانایی نیا با تاکید بر اینکه دو رویداد فرهنگی شیوه بافت سنتی دستبافت کاشان و آیین سنتی‌مذهبی قالی‌شویان اردهال پیش‌تر در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس جهانی به ثبت رسیده، افزود: با ثبت مراسم گلاب‌گیری سنتی در فهرست جهانی قابلیت‌های فرهنگی منطقه فرهنگی کاشان بیشتر به جهانیان معرفی خواهد شد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.