سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش‌آموزان فارس همیار میراث فرهنگی شدند

همایش دانش‌آموزان همیار میراث فرهنگی ویژه دانش‌آموزان استان فارس با همکاری مدرسه ابوالفضل (ع) شیراز و با حضور پیش از ۱۵۰ دانش‌آموز پسر در مجموعه زندیه برگزار شد.

سیدمؤید محسن‌نژاد گفت: مجموعه زندیه شیراز یکی از مهم‌ترین نمونه آثار تاریخی ایران محسوب می‌شود که این مجموعه دیدنی با دارا بودن آثاری فاخر و معماری بی‌نظیر در مناطق و بخش‌های مختلف آن‌که به‌صورت پیاده راه به یکدیگر متصل شدند، فضای مناسبی را برای دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با میراث فرهنگی است.

او گفت: با توجه به تقارن این هفته با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آیین بزرگداشت فردوسی نیز با اجرای نمایش شاهنامه‌خوانی برای دانش‌آموزان در موزه پارس انجام شد که مورد استقبال دانش‌آموزان همیار میراث فرهنگی قرار گرفت.

محسن‌نژاد گفت: همایش دانش‌آموزان همیار میراث فرهنگی ویژه دانش‌آموزان استان فارس با همکاری مدرسه ابوالفضل شیراز و با حضور پیش از ۱۵۰دانش‌آموز پسر در مجموعه زندیه برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه تأکیدی بر این فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش‌آموزان با میراث فرهنگی است و بی‌شک این مهم می‌تواند در آینده ظرفیت‌های مناسبی در زمینه حفظ آثار باارزش تاریخی و فرهنگی ایجاد کند، در این راستا مدارس بهترین گزینه در فرهنگ‌سازی برای کودکان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.