سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زنجان:

باید درخصوص افزایش جمعیت حساس باشیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با اشاره به این که با بحران جمعیت مواجهیم، گفت: اگر با این روند جلو برویم، بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور پیر و از کارافتاده می‌شود و باید در این خصوص حساس باشیم.

حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: یکی از مولفه‌های قدرت یک کشور نیروی انسانی جوان، پر انرژی و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت جوان ، باعث کاهش نیروی مولد و خلاق جامعه است، اظهار کرد: برای نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت باید برای افزایش جمعیت برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام خاتمی به لزوم حمایت از خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: این امر از فرائض مسوولان کشور است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت یک سیاست حیاتی برای آینده کشور است و باید در این خصوص حساس باشیم.

خطیب نماز جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اول خرداد سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا اشاره کرد و اظهار کرد: ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم، البته رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

خاتمی افزود: این آمریکا بود که روابطش را با ایران قطع کرد و در مذاکرات هسته‌ای هم ما به همه تعهدات عمل کردیم، ولی طرف مقابل خلف وعده کرد و این نشان داد که اعتماد به آمریکا عقلانی نیست.

وی به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: در برابر دشمن ۲ انتخاب داریم یا باید تسلیم شویم یا باید مقاومت کنیم، هر کدام از این‌ها هزینه دارد، اما هزینه تسلیم سنگین.‌تر و ننگین‌تر است.

امام جمعه زنجان به اول ماه ذیقعده و آغاز دهه کرامت اشاره کرد و افزود: انسان اگر در مسیر کرامت قرار گیرد می‌تواند به بهترین مخلوقات تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت می‌توانیم حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را به عنوان الگو قرار دهیم، اظهار کرد: الگو قرار دادن آن‌ها مسیر حرکت ما را مشخص می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید در مورد افزایش اشتغال حساس باشید و گرنه افزایش جمعیت جز بدبختی چیزی نداره