سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن: گفتگو تنها راه حل خروج از بحران اوکراین است

نماینده چین در سازمان ملل در سخنانی گفت که راه حل نظامی هیچ مشکلی را از بحران اوکراین حل نمی‌کند و تنها باید با گفتگو مسائل را حل و فصل کرد.

گنگ شوانگ، معاون سفیر چین در سازمان ملل شامگاه پنجشنبه در سخنانی گفت که هیچ راه حل نظامی برای حل بحران اوکراین وجود ندارد و تمام طرف‌ها باید برای حل و فصل اختلاف‌ها سر میز مذاکره بنشینند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در جریان نشست سازمان ملل گفت: «هیچ راه حل نظامی برای بحران اوکراین وجود ندارد و گفتگو و مذاکرات مسیر اصلی بازگشت به صلح به شمار می‌آید».

نماینده چین اضافه کرد: «در شرایط کنونی تمامی طرف‌ها باید به صورت صریح و سریع در راه حل سیاسی و فراهم کردن شرایط بازگشت تمامی طرف‌ها به مذاکرات نقش داشته و شرایط را برای آتش بس و توقف درگیری‌ها فراهم کنند».

این دیپلمات چینی گفت: «پکن از طرح سران کشور‌های آفریقایی در سفر به روسیه و اوکراین در راستای توقف درگیری‌ها حمایت می‌کنند».

وی افزود: «از جامعه بین‌الملل برای همکاری در زمینه کمک به مذاکرات صلح و ایفای نقش فعال در ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای بحران اوکراین دعوت می‌کنیم».

این سخنان در حالی مطرح شد که وزارت امور خارجه چین پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لی هوی» فرستاده تازه منصوب شده چین در امور اوراسیا، به کی‌یف سفر کرده و در آن‌جا با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیدار و موضع پکن درباره راه‌حل دیپلماتیک این کشور برای درگیری در اوکراین را مطرح کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.