سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک شرق‌شناس روس مطرح کرد؛

نمایشگاه کتاب تهران را به مردم روسیه معرفی خواهم کرد

الکساندر کولانوف پس از بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: وقتی به مسکو برگردم ایران و نمایشگاه کتاب را به مردم روسیه معرفی می‌کنم.

یالکساندر کولانوف؛ شرق‌شناس روس به ستاد خبری سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردم. مردم در جهان امروز نیازمند تعامل با یکدیگر هستند. باید بشرِ امروز سطح ارتباطات و معاشرت‌های خود را بالا ببرد و به نظرم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موجبات در حد خود بستری برای این تعاملات سازنده است.

وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پل ارتباطی بین ملت‌ها خواند و ادامه داد: مترجمان دروازه‌های این پل هستند که با ترجمه آثار، ملت‌ها را بر روی یک پل جمع می‌کنند.

این شرق‌شناس و متخصص فرهنگ، تمدن و سیاست ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که به زبان فارسی تسلط ندارد، بیان کرد: قطعا وقتی به مسکو برگردم با جراید درباره ایران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصاحبه کرده و این رویداد را به مردم روسیه معرفی می‌کنم.

کولانوف که مولف بیش از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه ژاپن است ادامه داد: من یک مستشرق هستم و از میان کشورهای شرقی بر روی ژاپن کار می‌کنم و آثارم همگی به زبان روسی است. ایران هم یکی از کشورهای دارای تمدن و فرهنگی غنی است. از دعوت به ایران بسیار خرسند شدم و از اینکه به دیدار یکی از کشورهای مشرق زمین آمدم خیلی خوشحالم و قطعا از این حضور به درک جدیدی از ایران دست می‌یابم.

‎این شرق‌شناس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت دپارتمان‌های شرق‌شناسی در روسیه گفت: الکساندر کازنبرگ بنیانگذار مطالعات شرق‌شناسی در روسیه است. در دپارتمان‌های شرق‌شناسی مطالعه بر روی کشورهای شرقی از جمله ایران در دستور کار است و تاکنون نیز تولیدات مهمی را منتشر کرده‌اند.

سی‌‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرد و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.