سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از مرحله نخست پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی خوانسار

مرحله نخست پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی، در پردیس خوانسار دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

مرحله نخست پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی خوانسار شامل آزمایشگاه عسل، امروز با حضور مسوولان و مردم در دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشکده خوانسار که یکی از پردیس‌های دانشگاه اصفهان است، افتتاح شد.
مسوول روابط عمومی دانشکده خوانسار گفت: این پژوهشکده با حمایت بخش‌های مختلف از جمله خیران، انجمن علمی فرهنگی نیکان، اتاق بازرگانی و شرکت تعاونی زنبورداران خوانسار فعالیت خواهد کرد.
سیدحسن موسوی افزود: این پژوهشکده در راستای شعار جامعه محوری دانشگاه اصفهان، با توجه به ظرفیت شهرستان خوانسار در زمینه تولید عسل و با هدف انجام مطالعات و تحقیقات مرتبط با زنبور عسل و تولید عسل و گیاهان دارویی تاسیس می‌شود.
وی با بیان اینکه مجوز این پژوهشکده سال گذشته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه اصفهان اعطا شد گفت: خوانسار در تولید و بسته بندی عسل در کشور سرآمد است و در زمینه زنبور عسل نیز بعنوان یک برند شناخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران خوانسار نیز گفت: حدود ۴۰۰ نفر در این شهرستان در زمینه صنعت زنبورداری فعالیت می‌کنند و حدود ۸۵ هزار کلونی زنبور عسل داریم.
محمدصادق شانه‌ای افزود: فعالیت پژوهشکده زنبور عسل می‌تواند به تولید بهتر و کیفی‌تر عسل و بسته‌بندی و تجارت آن بصورت علمی‌تر کمک کند.
وی با بیان اینکه این پژوهشکده می‌تواند در زمینه‌هایی مانند بیماری‌های زنبور عسل، تولید ملکه و نژاد زنبور، تحقیقات لازم را در جهت رفع مشکلات موجود در سطح کشور و منطقه انجام دهد، اظهار داشت: این پژوهشکده کمکی برای زنبورداران، تولید بیشتر عسل و محصولات جانبی زنبور محسوب می‌شود.
پردیس خوانسار دانشگاه اصفهان حدود ۶۰۰ دانشجو در چهار رشته کارشناسی و ۲ رشته کارشناسی ارشد دارد.
خوانسار با حدود ۳۳ هزار نفر جمعیت در ۱۵۵ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.