سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات برگزاری آزمون‌های نهایی و نکاتی که دانش آموزان باید رعایت کنند

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت  نظام آموزش و پرورش به بیان جزئیات برگزاری آزمون‌های نهایی و نکاتی که دانش آموزان باید رعایت کنند، پرداخت.

آقای زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت  نظام آموزش و پرورش  در حاشیه برگزاری همایش استانی آزمون‌های نهایی ۱۴۰۲  در اهواز  گفت:  دانش آموزان و خانواده‌ها این اطمینان خاطر را داشته باشند که همه  عوامل آموزش و پرورش و همه دستگاه‌ها با تمام توان  در تلاش هستند تا آزمون‌های نهایی را در کمال سلامت و امنیت برگزار نمایند  و از حقوق همه دانش آموزان دفاع کنند.

او ادامه داد: سوابق تحصیلی سهم ۴۰ درصدی دارد که ۲۶ درصد مربوط به دروس  عمومی و ۱۴ درصد ویژه  دروس اختصاصی است  و این سهم در آزمون سراسری لحاظ می‌شود، اما چارچوب مانند سال‌های قبل همان آزمون نهایی است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت  نظام آموزش و پرورش می‌گوید: برای برقرای عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش آموزان عزیز پاسخ برگ‌ها بصورت دستی تصحیح نمی‌شود و   بصورت  الکترونیکی انجام خواهد شد  و ثبت نمره و اعلام نتیجه بصورت سامانه‌ای اعلام می‌شود.

آقای زارعی با بیان اینکه مبنای طراحی سوال بر اساس  کتاب است و خارج از کتاب طراحی صورت نمی‌گیرد، گفت:  شروع آزمون‌ها ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است، از آنجایی که احراز هویت دانش آموزان بصورت الکترونیکی انجام می‌شود و فرآیند طول می‌کشد لذا دانش آموزان حتما نیم ساعت زودتر در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت  نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه  همراه داشتن کارت شناسایی نیز ضروری است، گفت: دانش آموزان  پاسخگویی به سوالات را در پاسخ برگ‌ها انجام دهند، چون پاسخ برگ‌ها شخصی سازی شده است و در صورت مغایرت اطلاعات به مراقب امتحان اطلاع دهند، پشت پاسخ برگ  چیزی ننویسند در صورت نیاز  به برگه اضافی به مراقب مراجعه کنند.

آقای زارعی افزود: دانش آموزان با خودکار مشکی پررنگ به سوالات پاسخ دهند،  چون در زمان اسکن بهتر دیده می‌شود  و کار تصحیح راحت‌تر است.

او در خصوص  اعتراض به طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: مرحله رسیدگی  به اعتراضات طرح رتبه بندی  جزو فرآیند این طرح  بوده و در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.