سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳ درصد ذخایر قطعی معادن کشور مربوط به عسلویه معدنی ایران است

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: استان ۱۳ درصد از ذخایر قطعی معادن در کشور را دارا است.

حسن‌نژاد سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سهم استان از کل معادن کشور شش درصد، تعداد اشتغال معادن کشور ۹ درصد و به لحاظ ذخیره قطعی معادن کشور ۱۳ درصد است.

او با بیان اینکه ۴۹ گواهی کشف با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان صادر شده که از نظر حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد نشان می‌دهد، افزود: در این مدت ۱۵۳ پروانه اکتشاف با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان ثبت شده که ۱۹۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد دارد.

حسن نژاد ادامه داد: خراسان جنوبی از نظر صدور تعداد پروانه اکتشاف رتبه اول و از نظر صدور تعداد گواهی کشف رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سالانه ۳۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج می‌شود که از این مقدار ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از محل معادن برای فرآوری به سایر نقاط حمل می‌شود.

او ادامه داد: ۴۴ پروانه بهره‌برداری معدن با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶۹ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان پارسال در استان صادر شده که نسبت به سال قبل‌تر از نظر حجم سرمایه‌گذاری ۸۶ درصد افزایش دارد.

حسن نژاد با بیان اینکه این تعداد پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی ۱۴۲ میلیون و ۲۸ هزار تن، استخراج سالیانه ۵۶۳ هزار و ۷۳۷ تن و به وسعت ۲۲۴ کیلومتر مربع صادر شده است، بیان کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری معدن برای ۴۱۶ نفر شغل ایجاد شده و سنگ‌های تزئینی، خاک‌های صنعتی، بنتونیت، طلا، مس، منگنز، آگات و تراورتن از مهمترین آنهاست.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در مجموع صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری از نظر تعداد ۴۱۶ درصد، حجم سرمایه‌گذاری ۸۶ درصد و از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده ۴۶ درصد رشد دارد.

او اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان یکی از پنج استان معدنی کشور دارای قابلیت‌های معدنی قابل توجهی بوده با ۷۲۷ معدن و ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۹۰۰ هزار تن، رتبه دوازدهم کشور را در ذخیره قطعی معادن به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.