سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدوند:

مجموع نیاز کاغذ کشور ۳۰۰ هزار تن است

معاون وزیر ارشاد گفت: مجموع نیاز کاغذ کشور ۳۰۰ هزار تن است و ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن از این مجموع، میزان مصرف فرهنگی و کاغذ کتاب کشور است.

حسین امیرعبدالهیان؛ وزیر امور خارجه، همزمان با هفتمین روز از نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم با یاسر احمدوند؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کرد. در این دیدار احمدوند ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه در بازدید از نمایشگاه کتاب با عبدالهیان درباره وضعیت استقبال مخاطبان از کتاب‌ها و وضعیت ناشران گفتگو کرد.

یاسر احمدوند با اشاره به استقبال مخاطبان از نمایشگاه گفت: به دانشجویان ۶۰۰ هزار تومان و اساتید ۸۰۰ هزار تومان بن تعلق گرفته‌است و با این بن می‌توانند تا حدود ۴۰ درصد تخفیف بگیرند.

همچنین وی درباره وضعیت تولید کاغذ نیز به عبدالهیان گفت: ۷۰ درصد کاغذ کتاب‌های چاپی آموزش پرورش را کارخانه مازندران تولید کرده است و امسال قرار شد کارخانه پارس نیز فعال شود و بخش زیادی از نیاز کاغذ کشور تامین می‌شود.

احمدوند مجموع نیاز کاغذ کشور را ۳۰۰ هزار تن دانست و گفت: ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن از این مجموع، میزان مصرف فرهنگی و کاغذ کتاب کشور است.

احمدوند درباره سامانه یکپارچه فروش مجازی و در دسترس بودن آمار فروش نمایشگاه کتاب توضیح داد: هزار و۵۰۰ ناشر در بخش فیزیکی و دوهزار و ۷۰۰ ناشر در بخش مجازی نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم حضور دارند. آمار خرید کتاب‌ها در بخش مجازی فراهم است و با جزئیات می‌توان تعداد کتاب‌های خریداری‌شده از ناشران مختلف را استخراج کرد. معمولا، چون فروش حضوری و مجازی وضعیت یکسانی دارند، می‌توان برآوردی مشابه از این خرید در بخش حضوری نیز به دست آورد.

وزیر امور خارجه درباره فروش ناشران دانشگاهی و غیردانشگاهی سوالی را مطرح کرد و احمدوند با اشاره به دو الی سه ناشر دانشگاهی باقی فروش را در بخش غیردانشگاهی اعلام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.