سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:

بورسی متعادل همراه با ورود نقدینگی افراد حقیقی

غفوری گفت:  با توجه به تجربه ریزش روز‌های گذشته بازار امروز ۲۷ اردیبهشت وضعیت متعادلی داشت و مقداری از هیجانات کاذب کاسته شده بود.

آقای محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز ۲۷ اردیبهشت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۱۹ هزار و ۹۶۹ واحد و درصد تغییرات ۰.۸۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۴۸ واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۲ هزار و ۷۴۶ واحدی و درصد تغییرات ۱.۶۹ درصدی در پله ۷۶۵ هزار و ۱۸۷ واحدی آرام گرفت.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، حجم معاملات امروز ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم بوده و ارزش معاملات خرد ۱۲ هزار و ۲۴ میلیارد تومانی رقم خورده است امروز سرانه خرید افراد حقیقی در بازار تقویت شد به شکلی که سرانه خرید افراد حقیقی ۲۳ میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۹ میلیون تومان بوده است.

غفوری در ادامه مطرح کرد: در نهایت ۴۹۳ میلیارد تومان امروز بازار شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی بود امروز ۸۰ درصد بازار در بازه مثبت و ۲۰ درصد در محدوده منفی معامله شدند که نشان می‌دهد حال امروز بازار سرمایه متعادل و مناسب بوده است نکته دیگر این که امروز سهام کوچک و متوسط بازار وضعیت بهتری را نسبت به شاخص ساز‌ها تجربه کردند که تغییرات شاخص کل هم وزن نیز گواه این‌نکته است.

او گفت: بیشترین ورود نقدینگی را امروز صنعت بانک و گروه خودرویی‌ها شاهد بودند و صنایع دلاری شاهد خروج نقدینگی بیشتری بودند. در آخر با توجه به تجربه ریزش روز‌های گذشته بازار امروز وضعیت متعادلی داشت و مقداری از هیجانات کاذب کاسته شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.