سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز ثابت خونگیری در بوکان راه‌اندازی شد

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: مرکز ثابت خونگیری برای نخستین بار در بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان برای انجام عملیات خونگیری از اهداکنندگان، راه‌اندازی شده است.

داود نصر رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: این مرکز به ۹ تخت (۶ تخت آقایان و سه تخت خانم‌ها) تجهیز شده و هم اکنون ۲ پرستار و یک پزشک در آن مستقر هستند و به داوطلبان اهدای خون خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در این مرکز امکان ارائه خدمات روزانه به بیش از ۵۰ نفر وجود دارد و خون‌های اهدا شده برای فرآوری به پایگاه انتقال خون مهاباد انتقال داده می‌شود.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: قبل از راه اندازی این مرکز، در طول سال و به مناسبت‌های مختلف تیم‌هایی از پایگاه انتقال خون مهاباد برای خونگیری به بوکان اعزام می‌شدند و یا شهروندان برای اهدای خون به پایگاه اهدای خون در مهاباد مراجعه می‌کردند.

وی اضافه کرد: هم اکنون علاوه بر پایگاه انتقال خون مهاباد و سه مرکز ثابت خونگیری در شهرستان‌های میاندوآب، نقده و بوکان راه اندازی شده که خون‌های اهدا شده در مهاباد فرآوری خواهد شد.

نصر با بیان اینکه نیاز به خون یک امر همیشگی و مستمر است، گفت: عمر فرآورده‌های خونی پایین بوده و در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه از عموم شهروندان با هر گروه خونی برای اهدای خون دعوت می‌کنیم به اداره انتقال خون مراجعه کنند، افزود: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.