سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۹ هزار هنرمند صنایع دستی در قزوین

 معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: تاکنون ۹هزار و ۳۶۹ هنرمند صنایع دستی در استان شناسایی و برای آن‌ها کارت اشتغال یا معرفی صادر شده است.

سید میثم حصاری  معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: تاکنون ۹هزار و ۳۶۹ هنرمند صنایع دستی در استان شناسایی و برای آن‌ها کارت اشتغال یا معرفی صادر شده است که از این تعداد هنرمند ۶ هزار و ۴۰۳ نفر در شهر‌ها اشتغال دارند و ۲ هزار و ۹۹۶ نفر نیز در روستا‌ها به ساخت انواع صنایع دستی می‌پردازند.

وی با اشاره به افزایش شمار هنرمندان صنایع دستی قزوین، اظهار کرد: در سال گذشته برای هزار و ۷۴۶ هنرمند جدید صنایع دستی در استان کارت اشتغال یا شناسایی صادر شد.

این مسوول همچنین گفت: هنرمندان صنایع دستی با برخورداری از کارت اشتغال امکان بهره مندی از مشوق‌ها و حمایت‌های قانونی از جمله تسهیلات بانکی را پیدا می‌کنند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های مهم دستی استان قزوین محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: برخی هنر‌های دستی که جزو میراث ما به شمار می‌روند امروزه در معرض فراموش قرار گرفته اند و تلاش داریم تا با جذب اساتید هنرمندان و برگزاری دوره‌های آموزشی آن‌ها را احیا کنیم که هنر‌های چادرشب بافی و نقاشی روی شیشه از جمله آن‌ها هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.