سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۹ دارالقرآن فعال آموزش و پرورش در همدان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از وجود ۱۹ دارالقرآن فعال آموزش و پرورش در استان خبر داد.

محمد ویژه گفت: تاکنون آموزش پرورش استان ۱۹ دارالقرآن فعال دارد که همه این دارالقرآن‌ها دارای فضای فیزیکی مستقل از مدارس هستند.

او با بیان اینکه طبق دستور وزارتخانه فعالیت‌های تخصصی قرآن باید در این دارالقرآن‌ها انجام بگیرد، افزود: جمعیت آماری دانش آموزانی که به صورت تخصصی به دریافت آموزه‌های قرآنی از جمله قرائت، حفظ می‌پردازند زیاد نیست بنابراین تصور می‌شود این دارالقرآن‌ها کارکرد کافی ندارند.

ویژه تصریح کرد: امسال سیاست گزاری بر این مبناست که کلیه فعالیت‌های اداره قرآن و عترت از جمله برگزاری محافل قرآنی باید در دارالقرآن‌ها انجام بگیرد و از این طریق این دارالقرآن‌ها رونق بیشتری خواهند یافت.

ا: گر چه در تخصیص نیرو‌های انسانی به این دارالقرآن‌ها با مشکل مواجه هستیم، اما امتیازی متوسط به بالا می‌توانیم به آن‌ها بدهیم چرا که فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهند. آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ، قرائت، مداحی و برگزاری کلاس‌های هنری همچون خطاطی قرآن و... از جمله برنامه‌های جنبی دالقرآن‌های آموزش پرورش است. برآورد می‌شود تقریبا جامعه آماری ده هزار دانش آموز از این دارالقرآن‌ها استفاده کنند.

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: دارالقرآن‌ها بدون ارتباط با انجمن‌ها و کانون‌های قرآنی نمی‌توانند به درستی عمل کنند بنابراین همکاری با این نهاد‌ها و موسسات قرآنی و موسسه‌های مردم نهاد لازمه اصلی فعالیت موثر دارالقرآن‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.