سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یک سوم آثار پذیرفته شده جشنواره ایثار متعلق به بانوان است

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار گفت: به طور شاخص یک سوم آثار پذیرفته شده فیلم و فیلمنامه متعلق بانوان است.

باکیده دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار گفت: نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با بخش‌های ویژه‌ای در باره حجاب و عفاف، ایثار، مشهد و امام رضا (ع) است.

وی درباره حضور بانوان در این جشنواره گفت: از آنجایی که در جشنواره بانوی داور داریم پس احتمالا نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندگان زنی که صاحب آثار باشند هم در جشنواره حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار درباره تازگی بخش امام رضا (ع) بیان کرد: ما نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار را داریم و، چون امسال اولین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار است و به واسطه اینکه میهمان حرم علی بن موسی الرضا (ع) هستیم ان بخش را قرار دادیم.

وی در ادامه از آمار آثار دریافتی و حضور بخش فیلمسازی خصوصی در این جشنواره گفت: حدود ۱۳۶۵ اثر در جشنواره شرکت کردند و تعداد این آثار در بخش خصوصی و دولتی تقریبا بینابین بوده است؛ زیرا موضوع جشنواره خاص و متفاوت است که نهادها، ارگان‌ها و بعضا فیلمسازان خصوصی به صورت پنجاه درصد در جشنواره حضور دارند.

باکیده افزود: محوریت آثار تحت عنوان حجاب و عفاف و حضور فیلم سازان زن در این جشنواره به طور شاخص یک سوم در بخش فیلمنامه و فیلم آثار پذیرفته شده که متعلق به بانوان است. همینطور موضوعاتی که در جشنواره تولید شده یک سوم آن به موضوع زنان در حوزه مقاومت و جنگ تحمیلی اختصاص یافته است.

وی در باره موضوع یکی از بخش‌های نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با عنوان حجاب و عفاف گفت: طبیعتا بخش حجاب و عفاف خود می‌تواند یک جریان فرهنگی باشد؛ به خصوص اینکه بانوان خودشان این موضوعات را ساخته‌اند و به فرزندان، مادران و همسران شهدا توجه کرده‌اند، موضوعاتی که جامعه ما از آن استقبال می‌کنند و به آن علاقه‌مند هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.