سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی گالیکش

فرماندار گالیکش گفت:امسال ۲۰ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت گندم رفته است که بیش از ۵۰ هزار تن برداشت پیش‌بینی می‌شود.

علی جوان حاذق خواه گفت: امسال در شهرستان گالیکش به جز گندم، هزار و ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص داده شده که انتظار داریم محصولی حدود هزار و ۳۰۰ تن برداشت شود.

او افزود:همچنین به میزان ۲۵۳ هکتار نیز جو کشت شده که هزار و ۳۰۰ تن نیز برداشت این محصول قابل پیش‌بینی است.

جوان حاذق خواه گفت: کشاورزی جزو حوزه‌هایی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیاز مبرم به توجه جدی و حمایت از جامعه کشاورزان دارد.

علی جوان حادق خواه گفت:در سالی که گذشت، شرایط جوی و نزولات آسمانی آن‌چنان که باید در شهرستان محقق نشد و بنابراین  راندمان کشاورزی را با مشکل مواجه کرد و از این رو انتظار می‌رود مدیریت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط، مساعدت و حمایت‌های لازم را از جامعه کشاورزی شهرستان داشته باشند.

او گفت: شهرداری‌های گالیکش و صادق‌آباد و مجموعه پارک ملی گلستان آمادگی کامل برای مقابله با حریق و آتش‌سوزی‌های احتمالی در ایام برداشت محصولات کشاورزی را داشته باشند و نسبت به تجهیز و آماده سازی ماشین آلات و نیرو‌های آتش نشانی خود اقدام  کنند.

فرماندار گالیکش در پایان با اشاره به جرم بودن آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از برداشت محصولات در اراضی کشاورزی گفت: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بخشداری‌ها هماهنگی‌های لازم را به منظور اطلاع رسانی در این مورد در سطح شهرستان انجام داده و با هدف پیشگیری از هرگونه وقوع حریق در جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی، نسبت به ایجاد آتش‌بر در اراضی واقع در محدوده جنگل‌ها اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.