سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ مرکز غیردولتی خدمات دهی به سالمندان در زنجان فعال است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۹ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در حوزه ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان استان فعالیت می‌کند.

سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:  از این تعداد سه مرکز نگهداری شبانه روزی، ۲ مرکز روزانه، ۲ بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان، یک مرکز ویزیت در منزل و یک مرکز طرح توانمندسازی سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون بیش از چهار هزار سالمند دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی هستند و بهزیستی جهت تکریم و حفظ سالمندان در خانواده ها و طی دوره سالمندی سالم، خدمات توانبخشی در منزل را به آنها ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: این خدمات شامل توانبخشی، ویزیت در منزل، مناسب سازی، برنامه سی بی آر (توانبخشی مبتنی بر جامعه) و فعالیت های اجتماعی، آموزشی و توانبخشی روزانه است.

این مسوول به ایجاد مراکز روزانه سالمندان، اشاره و خاطرنشان کرد:باید شرایط حضور این قشر از جامعه به صورت نیمه وقت در این مراکز فراهم شود و اقامت شبانه آنها در میان خانواده باشد تا رابطه عاطفی آنها با خانواده قطع نشود.

وی بر لزوم تقویت فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح توانمندسازی سالمندان توسط بهزیستی گامی در راستای افزایش آرامش روان گروه های هدف در استان برداشته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.