سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهگلان، تنها شهر زرد کرونایی در کردستان

بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، دهگلان تنها شهرستان دارای رنگ زرد کرونایی است و بقیه شهرها در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر بهرام کندایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به رنگ بندی اخیر، دهگلان تنها شهرستان دارای رنگ زرد است و شهرستان هاب و بانه، بیجار، دیواندره، سروآباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان آبی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

او افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و زرد کاهش پیدا کرده و تعداد شهرستان‌های آبی افزایش داشته است.

کندائی اظهار داشت: بر این اساس در کشور تعداد ۰ شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۷ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۱۰۶ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۳۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی در خصوص پایان پاندمی کرونا، گفت: در زمینه شیوع و بروز بیماری‌های واگیردار سه مفهوم پاندمی، اپیدمی و آندمی مطرح است که نوع اول اشاره به شیوع جهانی دارد، در نوع دوم در یک منطقه خاص و در نوع سوم بیماری به طور منظم در مناطق خاصی رخ می‌دهد لذا با وصف اعلام پایان پاندمی و با توجه به شواهد گردش بیماری در جامعه رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان‌های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و صعب الاعلاج و نیز ضعف سیستم ایمنی، کماکان توصیه می‌گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.