سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان البرز صاحب شهرک فناوری خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از جانمایی و تخصیص زمین جهت احداث شهرک فناوری خبر داد.

حمیدرضا عقاب نشین با بیان این که زمینی برای احداث شهرک فناوری در البرز جانمایی شده است، گفت: این شهرک در شهرستان ساوجبلاغ و در شهر هشتگرد احداث می‌شود که مساحت فاز اول آن ۲۰ هکتار است.

او درباره راه‌های مواصلاتی این شهرک، افزود: در جانمایی زمین جهت احداث شهرک‌های صنعتی توجه به راه‌های مواصلاتی اهمیت فراوانی دارد از این رو زمین تخصیص یافته جهت احداث شهرک فناوری در جوار آزادراه تهران-کرج قرار دارد، همچنین فاصله آن با مترو شهر جدید هشتگرد حدود سه دقیقه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز درباره دلایل ایجاد این شهرک فناوری، گفت: شهرک‌های فناوری کمک شایان توجهی به نهادینه سازی و کارآمد کردن فرایند‌های تولید، انتقال، جذب، بومی سازی و اشاعه فناوری‌های نوین، استقرار نظام تجاری سازی و گسترش کارآفرینی و فرهنگ کار آفرینی دارند و ارتباطات و جریان دانش، میان نهاد‌های دولتی، واحد‌های تولیدی فناور، موسسات تحقیق و توسعه و مراکز آموزشی و پژوهشی را تسهیل می‌کنند.

او ارتقا و بهبود ساختار صنعتی استان البرز از طریق تجهیز صنایع موجود به فناوری‌های برتر، اولویت دار و مهم را از دیگر شاخصه‌های شهرک فناوری دانست و افزود: شهرک فناوری مجموعه‌ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحد‌های فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره‌ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری، زمینه ارائه حمایت‌های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کار‌های تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری‌های جدید را فراهم می‌آورد.

عقاب نشین گفت: در شهرک فناوری مانند سایر شهرک‌های صنعتی، تولید انبوه کالا نداریم، اما به جای آن تولید آزمایشی در دستور کار است چرا که تمرکز شرکت‌های مستقر در آن که دانش بنیان و فناور هستند انجام مطالعه، تحقیق و رفع نیاز‌های فناورانه صنایع است.

او با اشاره به تصویب ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در هیات دولت، افزود: پس از خرید زمین مورد نیاز جهت احداث این شهرک به دنبال عملیاتی کردن و احداث این شهرک هستیم و آیین کلنگ زنی آن به زودی انجام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.