سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات درمانی مادران باردار رایگان است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از رایگان بودن خدمات درمانی مادران باردار خبر داد.

اسدزاده مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی  در برنامه پرسمان صدا و سیما‌ی استان گفت: هم اکنون تمام اتفاقات در حوزه درمان مادران باردار در مراکز دولتی رایگان است.

او افزود: مادران باردار در صورتی می‌توانند از خدمات درمانی رایگان استفاده کنند که ابتدا در مرکز بهداشت پرونده بهداشتی برای مادر و کودک تشکیل شود و تمام معرفی‌ها از مرکز بهداشت به مراکز درمانی دولتی صورت بگیرد.

اسدزاده ادامه داد: در مراکز درمانی دولتی انجام سونوگرافی و کلیه آزمایشات بارداری بدون نوبت و به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورتی که نیرو‌های مراکز دولتی در ارائه خدمات به مادران باردار تعلل کنند می‌توانند با مراجعه به بازرسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند موضوع را پیگیری کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تسهیلات مربوط به فرزندآوری تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت صاحب فرزند شده اند و افرادی که قبل از تصویب قانون صاحب فرزند شده اند مشمول قانون نمی‌شوند.

او گفت: خراسان جنوبی از استان‌های بسیار سالمند در کشور است که یکی از دلایل آن مهاجرت جوانان و نخبه‌ها برای ادامه تحصیل و اشتغال در سایر استان‌ها است.

اسدزاده با اشاره به طولانی بودن صف انتظار در بانک‌ها برای دریافت وام فرزندآوری تصریح کرد: علت این اتفاق تغییر نرخ باروری در چند شهر و فراهم شدن زمینه دریافت وام است که هجمه ناگهانی مردم به سمت بانک‌ها را به همراه داشته است در حالیکه توان عرضه در بانک‌های استان پایین است و در مجموع منابع قرض الحسنه استان نیز بسیار پایین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.