سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی تولید ۴۳۰ هزار تن گندم در لرستان طی امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم طی سال‌جاری در این استان به ۴۳۰ هزار تن برسد.

سید عماد شاهرخی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۲ درصد جمعیت کشور ما را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد بخش فعال نیروی کار در همین حوزه است هرچقدر نشاط و شادابی در میان جمعیت روستایی و عشایر ما بیشتر باشد فرهنگ کار و تلاش به نسل جدید انتقال خواهد یافت.

وی عنوان کرد؛ ما باید در پویایی و اشتغال در روستاها و نقش روستاها در اقتصاد کشور مؤثرتر باشیم و نگاه ویژه‌ای به روستاها به عنوان کانون‌های توسعه و اقتصاد استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به فرصت‌های ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه درصد اشتغال در بخش کشاورزی کشور ۱۹ درصد و این رقم در لرستان ۲۹ درصد است و لرستان استانی است با محوریت بخش کشاورزی، امروز نگاه به بخش کشاورزی در لرستان نگاه ویژه‌ای است.

شاهرخی، ادامه داد: خوشبختانه با توجه به پراکنش خوب باران در سال زراعی جاری، همت تولیدکنندگان و زحمات کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی استان پیش بینی می‌شود تولید گندم در سال جاری به ۴۳۰ هزار تن خواهد رسید و نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

وی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص خودکفایی کشور در تولید روغن، برای اولین بار کشت دانه‌های روغنی در استان از مرز ۱۰ هزار هکتار گذر کرد و به فضل الهی، روند افزایش در سال‌های آتی تا تحقق این امر ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: هدف وزارت جهاد کشاورزی در افق چهار سال، افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن به ۱۶۰ میلیون تن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.